Show simple item record

dc.contributor.advisorBaştuğ, Muhammet
dc.contributor.authorDoğan, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:10Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277266
dc.description.abstractBu çalışmada okuduğunu anlamayı geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin okuduğunu anlama başarısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma meta-analiz yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2000-2016 yılları arasında okuduğunu anlamayı geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin okuduğunu anlamaya etkisini test eden deneysel çalışmalar dâhil edilmiştir. Başlangıçta dâhil edilme kriterlerini sağlayan yüksek lisans tezi, doktora tezi ve makale olmak üzere 37 adet çalışmaya yer verilmiştir. Yayın yanlılığına neden olan çalışmaların çıkarılmasından sonra 19 adet çalışma meta-analiz yöntemi kullanılarak birleştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre okuduğunu anlama strateji, yöntem ve tekniklerine ait genel etki büyüklüğü 0,896 olarak hesaplanmıştır. Bu değer Cohen's ölçütlerine göre geniş bir etki büyüklüğüdür. Çalışmaların uygulandığı yayın türüne göre (yüksek lisans tezi, doktora tezi, makale) en büyük etkinin 1,042 (geniş düzey) ile makale türünde olduğu bulunmuştur. Doktora tezlerinin etki büyüklüğü 0,975 (geniş düzey) ve yüksek lisans tezlerinin etki büyüklüğü 0,636 (orta düzey) olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okuduğunu anlama, anlama stratejileri, meta-analiz
dc.description.abstractThe thesis aims to measure the effects of the strategies, methods and techniques that is used in improving the comprehension of reading over the success of reading comprehension. The research is conducted through meta-analysis. The experimental studies are included wich test the effect of understanding the reading in the strategies, methods and techniques that is used in improving the comprehension of reading between 2000-2016. Thirty-seven pieces of article, master and PhD theses are examined which meet the criteria of to be included at first. After the elimination of some research due to the bias nineteen pieces of research is merged via meta-analysis. According to the result of the study, the growth of mainstream/general impact of the strategies, methods and techniques in reading comprehension is measured by 0,896. The outcome of the study, in respect to Cohen standards, is a wide growth impact. As regards to the type of academic studies (article, master and PhD theses) it is the article which has the greatest effect. Meanwhile, the growth of impact of the PhD theses is of 0,975 value and MA theses is 0,636 respectively.Key Words: Reading Comprehension, strategies of understanding, meta-analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkuduğunu anlamayı geliştirmede kullanılan stratejilerin etkililiği: Bir meta analiz çalışması
dc.title.alternativeThe effectiveness of the strategies used in the development of reading comprehension: A meta analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading strategies
dc.identifier.yokid10128888
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458484
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess