Örgütsel sessizliğin, iş sonuçlarına etkisi: Eğitim sektörü çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Örgütsel sessizliğin örgütsel güven, performans ve iştenayrılma niyeti ile ilişkisini ölçmek amaçlanmıştır. Örgütsel sessizlik; kabul edilmişsessizlik, savunma amaçlı sessizlik ve örgüt yararına sessizlik olmak üzere üç altboyutta, örgütsel güven; örgüte güven ve yöneticiye güven olmak üzere iki altboyutta ele alınmıştır. Örgütsel sessizlik alt boyutlarının örgütsel güven, performansve işten ayrılma niyeti değişkenlerini nasıl etkilediği araştırılmıştır.Örgütsel sessizlik, örgütsel güven, performans ve işten ayrılma niyetideğişkenleri ile ilgili literatür taraması yapılmış, daha önce bu değişkenleri vedeğişkenlerin birbirleri ile ilişkisini inceleyen araştırmalar incelenmiştir. Ardındanaraştırmanın modeli ve hipotezler oluşturulmuştur. Son olarak araştırma sonuçlarıverilmiş ve bu sonuçlar literatüre dayanarak tartışılmıştır.Çalışmanın örneklemi İstanbul ilinde görev yapmakta olan 468 öğretmendir.Öğretmenlere örgütsel sessizlik, örgütsel güven, performans ve işten ayrılma niyetiölçekleri uygulanmıştır. 468 anket faktör, korelasyon ve regresyon analizlerine tabitutularak örgütsel sessizliğin örgütsel güven, performans ve işten ayrılma niyetineetkisi ölçülmüştür. Demografik analizlerle araştırma desteklenmiştir.Sonuç olarak araştırmada oluşturulan on iki hipotezden sekizi kabul edilmiş,dördü kabul edilmemiştir. The aim of the study is to measure the relationship between organizationalsilence, organizational trust, performance and intention to leave. OrganizationalSilence is consisted of three dimensions as Accepted Silence, Silence for DefensePurpose and Silence for Organization Benefit. Organizational trust is consisted oftwo dimensions as trust to organization and trust in manager. Organizational silencesub-dimensions were investigated in terms of how they affect organizational trust,performance and intention to leave.A literature search was conducted about the variable of organizational silence,organizational trust, performance and intention to leave, and previous researches thatexamined the relationship between these variables were examined. After then themodel and hypotheses were formed. Finally, the results of the research werediscussed based on the literature.A questionnaire including organizational silence, organizational trust,performance and intention to leave was applied to 468 teachers working in Istanbul.468 survey factors were measured the effect of organizational silence onorganizational trust, performance and intention to leave by correlation and regressionanalyzes, and also the study was supported by demographic analysis.As a result, 8 of the 12 hypotheses were accepted and 4 of them were notaccepted.
Collections