Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Ümit
dc.contributor.authorDeniz Öztürk, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:08Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277250
dc.description.abstractOkullar gibi kalabalık alanlarda kazalar sık sık yaşanmaktadır. Okullardaki ilk yardım gerektiren durumlarda öğretmenlerin ilk yardım bilgisi ve deneyimi büyük önem taşır. Bu çalışmada Niğde Merkez İlinde görev yapan sınıf öğretmenleri ile Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin (öğretmen adaylarının) ilk yardım konusundaki bilgi düzeyleri belirlenmiştir. Bilgi düzeylerini belirleyebilmek amacıyla 32 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu anket Niğde ili merkezinde bulunan 14 ilköğretim okullundan 129 sınıf öğretmeni ile ilk yardım dersi almamış 63 üçüncü sınıf öğrencisi ve ilk yardım dersi alan 71 dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Her bir sorunun sonuçları kendi içinde değerlendirilerek farklı illerde yapılmış benzer çalışmalar ile sonuçlar karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada elde edilen temel sonuçlar şu şekildedir: Öğrencilerin % 60'ı öğretmenlerin ise % 90'nı okulda ilk yardım gerektiren durumlarla karşılaşmışlardır. İlkyardım durumuna müdahalede bulunanlar toplam 305 olaya müdahalede bulunmuşlar. Bu olayların büyük bölümü kanama, küçük yaralanmalar, bayılma ve sara vakalarıdır. Çoktan seçmeli sorulara verilen cevaplara göre 3. sınıflar % 39, 4. sınıflar % 55 ve öğretmenler % 52 oranında doğru yanıt vermişlerdir. Özellikle öğretmenlerin sık sık vaka ile karşılaşmalarına rağmen doğru oranları oldukça düşüktür.
dc.description.abstractAccidents are frequent in crowded areas such as schools. First aid knowledge and experience of teachers are very important in first aid cases in schools. In this study, first aid knowledge levels are determined of primary school teachers working in Niğde city center, 3. and 4. class students (teacher candidates) in Niğde Ömer Halisdemir University Elementary Education. A questionnaire consisting 32 questions was applied to determine first aid knowledge level. This questionnaire was applied to 129 primary school teachers working at 14 first schools in Niğde city center, 63 third class students who don't take first aid training and 71 fourth class students who take first aid training. Results of each question in questionnaire are evaluated and compared with similar studies realized other cities. Main results obtained in this study are as follows: 60% of students and 90% of teachers were confronted with situation requiring first aid. These student and teacher were respond to 305 first aid situations. Most of these first aid situations are bleeding, minor injuries, faint and epilepsy. 39.4% of third class students, 55% of fourth class students and 52% of teachers were answered questions in questionnaire as correctly. Although teachers frequently encounter with first aid cases, correct rate of teachers are very low.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri ve Niğde merkez okullarındaki sınıf öğretmenlerinin ilk yardım konusundaki bilgi düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of first aid knowledge levels of Niğde Ömer Halisdemir University elementary education undergraduates and primary school teachers at Niğde
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFirst aid
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmLevel of knowledge
dc.identifier.yokid10166880
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531545
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess