dc.contributor.advisor | Dikici, Ayhan | |
dc.contributor.author | Sağlik, Bayram Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:06:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:06:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277231 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; üniversite öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı kaygı düzeyleri ile üniversite yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin saptanmasıdır.Çalışma 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında yapılan, korelatif bir araştırma modelidir. Bu araştırmanın verileri Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırılan konu ile alakalı çalışma, çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen öğretim elemanlarını kapsamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 186 kadın (%69,7), 81 erkek (%30,3) son sınıf üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan üniversite öğrencilerinin 35'i (%13,1) resim eğitimi, 23'ü (%8,6) sosyal bilgiler eğitimi, 43'ü (%16,1) ilköğretim matematik, 35'i (%13,1) fen eğitimi, 33'ü (%12,4) sınıf eğitimi, 25'i (%9,4) müzik eğitimi, 43'ü (%16,1) türkçe eğitimi ve 30'u (%11,2) psikolojik danışma ve rehberlik bölümü öğrencisidir. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan üniversite öğrencilerinin yaş ortalaması 21,8689'dur. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin ikamet durumuna göre dağılımları incelendiğinde 62'si (%23,2) aile ile, 48'i (%18) öğrenci evinde, 134'ü (%50,2) devlet yurdunda, 15'i (%5,6) devlet yurdunda ve 8'i (%3) ise diğer yerleşim yerlerinde ikamet ettiği görülmektedir. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan öğrencilerin çalışma durumları incelendiğinde 28' inin (%10,5) çalıştığı, 239'unun (%89,5) ise herhangi bir işte çalışmadı; burs alma durumları incelendiğinde 126'sının (%47,2) burs aldığı, 141'inin (%52,8) burs almadığı; medeni duruma göre incelendiğinde 261' inin bekar (%97,8), 6'sının (%2,2) evli olduğu; öğrenci kulüplerine üyelik durumu incelendiğinde ise 76'sı (%28,5) bir öğrenci kulübüne üye olduğu; 191'inin (%71,5) öğrenci kulüplerine üye olmadığı tespit edilmiştir.Araştırmada KPSS kaygısı ile üniversite yaşam kalitesi arasında doğrudan istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Üniversiteler yapısı itibari ile çok değişkenli kurumlardır. Üniversitenin bünyesinde bulundurduğu yapısal değişkenler, öğrencilerin kullanım koşullarını ve üniversite aidiyetini değiştirebilmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, KPSS, yaĢam kalitesi, öğrenci kulübü | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine the relationship between university students public personal selection examination anxiety levels and university life quality.The study is a correlative research model use in the 2018-2019 academic year. The data of this research were collected from fourth grade students of Niğde Ömer Halisdemir University Education Faculty. The study related to the research topic consists of the instructors selected by using the appropriate sampling method. The study group consisted of 186 female (69.7%) and 81 male (30.3%) fourth grade students. Of the university students in the study group, 35 (13.1%) were education of art, 23 (8.6%) were social studies education, 43 (16.1%) were elementary mathematics, 35 (13%) were 1) science education, 33 (12.4%) classroom education, 25 (9.4%) music education, 43 (16.1%) Turkish education and 30 (11.2%) education She is a student of psychological counseling and guidance department. The average age of university students in the study group was 21,8689. When the distribution of the fourth grade students of the faculty of education according to their residence status in the study group is examined, 62 of these students are with families, 48 of these students (18%) are in student dormitories, 134 of these students (50.2%) are in dormitories, 15 of these students (5.6%) are in the dormitory and 8 of these students (3%) are in other settlements. When the working status of the students in the study group was examined, 28 of these students (10.5%) have jobs. 239 of these students (89.5%) do not work in any job. 126 of these students (47.2%) were awarded scholarships and 141 of these students (52.8%) were not. When examined according to marital status, 261 of these students were single (97.8%) and 6 of these students (2.2%) are married. When examined according to membership status of the students clubs, 76 of these students (28.5%) are members of a student club. However, 191 of these students (71.5%) are not members of any student club.It was concluded that there was no direct statistically significant relationship between KPSS anxiety and university quality of life. Universities are multivariate institutions in terms of structure. The structural variables within the university can change the conditions of use and belonging to the university.Key Words: Examination anxiety, KPSS, life quality, student club | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı kaygı düzeyleri ile üniversite yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between university students Public Personal Selection Examination anxiety levels and university life quality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-11 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Civil Servant Selection Examination | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Student clubs | |
dc.identifier.yokid | 10215852 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625744 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |