Toplam kalite yönetiminde tam katılım esasına dayalı uygulanan istatistiksel teknikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda oluşan imhacı rekabet ortamında, işletmelerin yok olmamaları için değişime gitmeleri, kaliteye önem vermeleri gerekmektedir. İşletmelerin, kaliteli mamul veya hizmet üretebilmelerinde ve aynı zamanda maliyetlerini düşürebilmelerinde en etkili yol Toplam Kalite Yönetenini uygulamalarıdır. Toplam Kalite Yönetimi temelde süreç ve insan faktörleri üzerinde odaklanır. Sürecin, kontrol altına alınması ve sürekli olarak geliştirilmesi ile hatalar önlenmeye çalışılır. Amaç, hataların minimum düzeye, hatta sıfır seviyesine inmesinin sağlanmasıdır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesinde, çok büyük oranda insan gücü etkilidir. İnsanlardan daha çok katılımcı olmaları, daha çok fikirler üretebilmeleri beklenilir ve çalışanlar bu amaçlar için eğitilir. Toplam Kalite Yönetiminde, çalışanların yönetime katılımı, takım çalışmaları yoluyla gerçekleşir. Çünkü, grup halinde çalışma, bireysel çalışmalara nazaran daha verimli olacaktır. Oluşturulan takımlar, sorunları çözümlemede, yapılan işlerdeki iyileştirmelerde istatistiksel tekniklerden faydalanırlar ve bu teknikleri sistematik bir şekilde uygularlar. Tezimizin asıl konusunu, Toplam Kalite Yönetimindeki söz konusu istatistiksel teknikler oluşturmaktadır. Çalışmamızın birinci bölümünde, kalite kavramı ve geçmişten bugüne kalite anlayışı incelenmiştir. İkinci bölümde, Toplam Kalite Yönetimi anlayışına kadar ki yönetin düşüncelerinin Toplam Kalite Yönetimine katkıları üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, Toplam Kalite Yönetimi kavramı, temel ilkeleri ve Toplam Kalite Yönetimi modeli incelenmiştir. Dördüncü bölümde, tam katılım esasına dayalı takan çalışmalarının uygulanabilmesi için örgüt yapısının dizaynı ve takım çeşitleri (özellikle Kalite Çemberleri) konularına değinilmiştir. Beşinci ve son bölümün konusunu be, Toplam Kalite Yönetiminde uygulanan istatistiksel sorun çözme ve önleme teknikleri oluşturmaktadır. ABSTRACT At last years, if the firms want to compete with the other's and make their life continue, they have to consider importance of quality. The best way for the produce with the high-quality products and services and reduce the costs is Total Quality Management Total Qualify Management focusses on the two important factor, `process` and `human`. The firms make an effort to reset the mistakes with the control and continuous improvement the process. The objective in here is can make the mistakes minimize, even, none. At the accomplish the objectives, the firm's manager profit by the human in a great measure. They hope them, more participation and more good analyzer ideas. Human resource is educated for the objective's accomplish. At the Total Quality Management, the participation of employee in management is accomplished through teamwork. Because, working as a group is more profitable than individual efforts. The teams use the statistical methods for problem solving and process improvement and they practice this methods as systematically. The statistical methods in Total Quality Management form the primary subject in this thesis. In the firsth section the thesis, quality concept and quality intelligence from past to present will be explained. In the second, management ideas which before the intelligence of the Total Quality Management and how the ideas had been made addition to the Total Qualify Management subjects will be explained. In the third, Total Quality Management concept, fundemantal principles and Total Qualify Management pattern win be explained. In the forth, the organizational structure design for the teamwork practicing which based on perfect participation foundation and team varieties (especially qualify chircles) will be explained. In the fifth and last section, statistical problem solving and preventive methods in Total Qualify Management will be detailed.
Collections