Fen bilimleri dersinde yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Mutlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tecimer Altinel, Zübeyde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-12-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277170 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersinde Mitoz ve Mayoz Bölünme konusunun yavaş geçişli animasyon tekniği ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma, 2017 – 2018 eğitim - öğretim yılı Niğde il merkezinde yer alan bir ortaokulda bulunan 71 sekizinci sınıf öğrencisine 4 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırmada 8/B sınıfında öğrenim gören 35 öğrenci deney grubunu, 8/D sınıfında öğrenim gören 36 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunda yavaş geçişli animasyon tekniği uygulanmış, kontrol grubunda 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinlikler ile ders yapılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanları ve kalıcılık testi puanlarıdır. Akademik başarı testi uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarına ön test, uygulama sonrasında son test ve uygulama bitiminden dört hafta sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; deney grubuna uygulanan yavaş geçişli animasyon tekniğinin, kontrol grubuna uygulanan 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklere göre akademik başarıyı ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığını arttırmada daha etkili olduğu istatistikî olarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Yapılandırmacı Yaklaşım, Animasyon, Yavaş Geçişli Animasyon (Slowmation), Bilgisayar Destekli Öğrenme. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the effect of teaching slowmation animation technique of mitosis and meiosis division on student's academic achievement and the permanence of learned information, in the 8th grade science class. This study has been applied to 71 students in a secondary school which was in province Niğde in 2017- 2018 academic year for four weeks. The study consists of 35 students in class 8-B as experimental group, 36 students in class 8-D as control group. In experimental group, slowmation animastion techniques was applied and in the control group, lessons are given with the activities included in the 2013 science curriculum. The dependent variables of the study are academic achievement test scores and retention test scores. Academic achievement test was applied to the experimental and control groups as a pre-test, final-test after application and it was given as a retention test after 4 weeks fallowing the application. Analysis of data; arithmetic mean, independent groups was made by t-test. According to the results obtained from the research; it has been statistically determined that the slow-motion animation technique applied to the experimental group is more effective in increasing the persistence of academic success and learned information than the events in the 2013 science curriculum applied to the control group. Key Words: Science Education, Constructivist Approach, Animation, Slow-mation Animation, Computer-Aided Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri dersinde yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of the use of slowmation animation technique in science course on students academic achievement and the permanence of the learned information | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-12 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Animation techniques | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.identifier.yokid | 10211960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 517901 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |