Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye dair görüşleri: Nitel bir araştırma
dc.contributor.advisor | Yalçınkaya, Elvan | |
dc.contributor.author | Eryiğit, Saliha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277150 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın konusu siyasi mekâna dayalı öğrenmedir. Araştırmamızın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye yönelik bilgilerini ve görüşlerini tespit etmektir. Bu çerçevede özellikle mesleğe yeni başlayacak öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenme hakkında ki bilgi düzeyleri ve görüşleri önem arz etmektedir. Bu çalışmada elde edilecek bulguların öğretmenlere, akademisyenlere ve program hazırlayıcılarına çeşitli fikirler oluşturması bakımından yol göstereceği düşünülmektedir. Çalışma konusu belirlendikten sonra hangi yöntemin kullanılması gerektiği hususunda uzman görüşlerine başvurulmuştur. Bunun neticesinde nitel araştırma yöntemlerinden durum deseninin kullanılmasının uygun olacağı düşünülmüş ve kararlaştırılmıştır. Çalışma da durum deseni kullanılmış olup, görüşme formları aracılığıyla toplanan bilgiler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015- 2016 eğitim öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören 4. Sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma grubunda 21-35 yaş aralığında toplam 40 katılımcı bulunmaktadır. Araştırmanın kuramsal temeli alanda yayınlanmış makale, bildiri, tez, kitap, dergi, internet haberleri vb. taranarak ve konuyla ilgili yayınlara başvurularak oluşturulmuştur. Araştırmaya yönelik problemleri yanıtlamak ve gerekli verileri elde etmek için araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının cevapları hiçbir şekilde değişiklik yapılmadan doğrudan alıntı yapılarak verilmiştir. Bulgular yazıya dökülürken katılımcıların gerçek adları kullanılmamış bunun yerine cinsiyet ve kod numaraları kullanılarak EÖ1, KÖ1 şeklinde kodlama yapılmıştır. Daha sonra her bir soru ayrı ayrı analiz edilmiş, katılımcıların cevaplarında birbirine benzeyen veriler belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilmiştir. Bu veriler okuyucunun daha iyi anlayabilmesi için istatistiği ve frekansları alınarak tablo haline getirilmiş ve her bir tablo yorumlanmıştır. Sonuç olarak katılımcıların yeterli bilgiye sahip oldukları, çoğunluğun bu yöntemi uygulamaya hevesli oldukları bir kısmının ise uygulamak istemedikleri görülmüştür. Uygulamak istemeyen katılımcıların bazı sınırlılıklardan dolayı tereddüt ettikleri açıkça görülmektedir. Bu sınırlılıkların başında zaman ve maliyet açısından ekonomik olmadığı gelmektedir. Bir diğer sınırlılık ise idari izin işlemlerinin zor ve uzun bir süreci kapsamasıdır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Siyasal Eğitim, Siyasi Mekânlara Dayalı Öğrenme | |
dc.description.abstract | The subject of this study is learning based on political space. The aim of our research is to determine the knowledge and opinions of teacher candidates about learning based on political spaces. In this framework, the level of knowledge and opinions about learning based on political spaces is of particular importance, especially for prospective teacher candidates who will start in the profession. The use of a political place based learning as a method will serve as a model for the study of thought. In addition, it is thought that the findings obtained in this study will guide the teachers, academicians and program builders in forming various ideas. Expert opinions have been consulted on which method should be used after the study has been identified. As a result, the use of the state pattern from qualitative research methods has been deemed appropriate and agreed. The study was also used in situational analysis, and information gathered through interview forms was analyzed using content analysis and descriptive analysis. Huberman formula steps were applied during this resolution phase. All the social studies students studying at Niğde University in the 2015-2016 academic year constitute the student's universe. As a sample, 4th grade students who are studying in formal education were selected. The study group consists of 40 participants in the age range of 21-35 years. Articles, papers, theses, books, magazines, internet news, etc. published in the theoretical basis of the research and by referring to the relevant publications. A semi-structured interview form was used in the study to answer research questions and obtain the necessary data. First of all, the answers of all prospective teachers were given directly by quoting them without any changes. When the bullets were written, the real names of the participants were used instead of their unused sex and code numbers as EO1, KÖ1. Each question was then analyzed separately and the answers that were similar in the participants' answers were grouped together within specific concepts and themes. In order to better understand this data reader, the statistics and frequencies are taken into tabular form and each table is interpreted. As a result, it was seen that the participants had enough knowledge, ¾ they did not want to apply the idea that they were willing to apply this method. Participants who did not want to apply seem to hesitate because of some limitations. At the beginning of these limitations is not economical in terms of time and cost. Another limitation is the difficult and lengthy process of administrative authorization. Keywords: Social Studies, Social Studies Education, Political Education, Learning Based on Political Locations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye dair görüşleri: Nitel bir araştırma | |
dc.title.alternative | Social studies pre-service teacher's viewson political space-based learning: A qualitative research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-14 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Learning based on political locations | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Political education | |
dc.identifier.yokid | 10190260 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504361 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |