Etik yapılara iletişimsel bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada etik yapılarla iletişim kavramları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu ilişkileri açıklamak için teorik altyapı olarak iletişim etiği kullanılmıştır. Ampirik çalışma konusunda seçilen kavramlar, etik liderlik, etik iklim, iletişim tatmini, lider-üye etkileşimi, etik olmayan davranışlar ve iş görenin sesi davranışıdır. Bu kavramlar üzerindeki teorik araştırmalar sunulmuş, kavramlar arasındaki ilişkiler teorik olarak açıklanmış ve ampirik olarak bulgulanmıştır. Çalışma kapsamında 2015-2018 yılları arasında İstanbul, Kocaeli, Ankara ve Antalya'da yer alan 30 işletmeden 502 personele anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi tabi tutulmuş, araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi uygulanarak test edilmiştir. Uygulanan yapısal eşitlik modellemesi sonuçlarına göre, seçilen etik yapılar ve iletişim yapıları birbiri ile etkileşim halinde olduğu, etik iklim, lider üye etkileşimi ve iletişim tatmini kavramlarının etik liderlik ile iş görenin sesi davranışı arasındaki ilişkide ara değişkeni rolü oynadığı, etik iklim ve lider üye etkileşimi kavramlarının etik liderlik ile etik olmayan davranışlar arasındaki ilişkide ara değişkeni rolü oynadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, araştırmanın kısıtları ve gelecek araştırmalar için yapılan önerilerle birlikte değerlendirilmiştir. In this study, the relationship between ethical constructs and communication constructs is investigated. Communication ethics is used to explain the relationship theoretically. The constructs used for emprical search are ethical leadership, ethical climate, communication satisfaction, leader-member exchange, unethical behaviors and employee voice behaviors. Theoretical research on these constructs are presented, the relationships between constructs are theoretically explained, and these relationships are emprically proved.The research has been conducted by 502 questionnaire with 30 companies located in İstanbul, Kocaeli, Ankara and Antalya between 2015 and 2018. The survey results have been analyzed with exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis. Hypotheses have been tested with structural equation modelling. According to the results of structural equation modelling, it has been ascertained that selected ethical constructs and communication constructs interact with each other. The survey posits that ethical climate, leader-member exchange and communication satisfaction have mediator role in relationship between ethical leadership and employee voice behavior and ethical climate and leader-member exchange have mediator role in relationship between ethical leadership and unethical behavior. The consequences of research is evaluated with limitations and suggestions for future researchers.
Collections