Lise öğrencilerinin ders içi davranışları ile ilgili öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZETİ LİSE ÖĞRETMENLERİNİN DERS İÇİ DAVRANIŞLARI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Fatih AKBABA Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2001 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şenay YAPICI Bu araştırma, lise öğretmenlerinin ders içi davranışları ile ilgili öğrenci görüşlerini belirlemek üzere yapılmıştır. Bunun için, öğrenci görüşlerinin okul türü, sınıf mevcudu, gelir durumu, annenin ve babanın eğitim durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen 33 maddelik anket, İstanbul İli'nin Ümraniye İlçesi' nde bulunan 2 genel lise, 4 meslek lisesi, 1 fen lisesi ve 1 Anadolu lisesinde okuyan 447 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Verilerin analizi için, SPSS for Windows ortamında Tek Yönlü Varyans Analizi, Sceheffe ve ikili değişkenlerde t testi' nden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanılarak ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Kız öğrenciler sınıf içi iletişimle ilgili davranışların yansından fazlasında öğretmenleri ile ilgili daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Lise 1 öğrencileri, öğretmenlerinin, öğretim faaliyetinin uygulanması ile ilgili davranışların bir çoğunda öğretmenleri ile ilgili olumlu görüş belirtmişlerdir. Fen Lisesinde okuyan öğrencilerin diğer liselerde okuyan öğrencilere göre öğretmenlerinin ders içi davranışlarının geneli hakkındaki görüşlerinin daha olumlu olduğu bulunmuştur. Mevcudu 20' den az olan sınıflarda okuyan öğrencilerin diğer gruplardaki öğrencilere göre bazı davranışlarda öğretmenleri ile ilgili olarak daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Gelir gruplarına yönelik olarak yapılan karşılaştırmada düşük gelirli öğrencilerin, dikkati sağlama, demokratik tutum ve sınıf içi iletişime ilişkin veya bir kaç davranışta diğer tüm gruplara karşı öğretmenleri ile ilgili görüşlerinin olumsuz yönde farklılaştığı saptanmıştır. Ill ABSTRACT STUDENTS' OPINIONS ABOUT THE BEHAVIOURS OF HIGH SCHOOL TEACHERS IN CLASSES Fatih AKBABA Secondary Education Social Science Education of Management Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences December 2001 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Şenay YAPICI This research was done in order to determine student opinions about the behaviours of high school teachers in classes. For this it was also researched whether the students' opinions made meaningful differences in respect of variants on school kinds, number of students in, classrooms, income level, parents' education levels, or not. The Inquiry with 33 questions which was improved by the researcher was applied on 447 students who studied in 2 public high schools, 4 vocational schools, 1 science high school on 1 Anatolian high school in Ümraniye district of Istanbul city. For data analysis, One Way Analyses of Variance, Sceheffe and t test on dual variants were used on SPSS for windows. Some results from this research are as follows. School girls pointed out rather more positive conception about their teachers on the majority of behaviours about classroom communications. High school students in the first class pointed out positive conception about the behaviours of their teachers carrying out the teaching activities Also it was noticed that the students in science schools had more positive opinions than the ones who studied in other high schools about the behaviours of their teachers in the class. Students studying in classes less then 20 pointed out more positive opinions to the students in other groups on some behaviours about their teachers. It was determined that in the comparison, related to the income groups, the opinions of the students having low income change negatively about their teacher to the all other groups on paying attention, democratic attitude and classroom communication or a few behaviours.
Collections