Fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolü
dc.contributor.advisor | Mutlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ceyhan, Fethullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:51Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277118 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolünü tespit etmektir. Amaç kapsamında her biri bağlamsal faktörler içerisinde yer alan okul fiziki şartları, müfredat, meslektaş ilişkisi, okul yöneticisi ilişkisi, merkezi sınavlar ve mesleki deneyim bağlamları doğrultusunda fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolünün ne olduğu sorusuna cevap aranmaya çalışılmıştır. Bu amaca ulaşmak adına araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseninden faydalanılmıştır. Çalışma, Niğde iline bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan beş ortaokul fen öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşadıkları problemlerin başında okulun maddi imkânsızlıktan dolayı fen laboratuvarlarının olmaması, malzeme eksikliklerinin olması, sınıfların sıcaklığının düşük olması ve eğitim kalitesinin bu durumdan olumsuz etkilenmesi gelmektedir. Fen öğretmenleri tarafından en çok vurgulanan konuların arasında müfredatın çok sık aralıklarla değişmesi, yeni müfredata göre konuların işlenmesi açısından zamanın yetersiz olması ve kazanımların tam olarak öğrenciler tarafından benimsenememesi yer almaktadır. Bununla beraber, öğretmenler merkezi sınavlar kapsamında yer alan konulara yönelik çıkan soru türleri ve tarzlarının okul derslerinden farklı olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmenler, hayatlarının bir bölümünde idarecilerle sıkıntı yaşadıklarını ve yaşadıkları sıkıntıların onların derslerdeki motivasyonlarını ve isteklerini düşürdüğünü belirtmekle beraber bu durumun öğrencilerin akademik başarılarını da olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Son olarak öğretmenlerin görüşlerine göre, mesleki deneyiminin öğretmenlere kazandırdığı en önemli özelliklerin; sınıf yönetimi, tecrübe ve bilgi birikimi olduğu ifade edilmiştir. Uygulama farklı il ve ilçelerde tekrar edilerek sonuçların daha güvenilir olması sağlanabilir. Bu uygulama farklı branşlardaki öğretmenler ile uygulanarak çalışmalar karşılaştırılabilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the role of contextual factors in classroom practices of science teachers. To achieve this aim, phenomenological research design was utilized. The study was carried out with five middle school science teachers working in public schools in Niğde in Turkey. Semi-structured interview was used in data collection process. According to results, the problems experienced by the teachers are the lack of science laboratories due to the financial difficulties of the school, material deficiencies, low temperature of the classes and the quality of education adversely affected by this situation. Among the topics emphasized by science teachers are the frequent changes of the curriculum, the teachers trying to teach their subjects according to the new curriculum and the issues in the science curriculum don't reach in time. However, teachers stated the types of questions and styles of the central examinations should be different from the school subjects and it was stated that they could act in harmony with the teachers. Teachers stated that they experienced difficulties with administrators for a large portion of their lifes and that the problems they experienced decreased their motivation and motivation in the lessons, and this situation negatively affected the students' academic achievement. Finally, it is stated that the most important characteristics of the professional experience gained by the teachers are classroom management, experience and knowledge. The studies can be repeated in diffirent districts and the results can be more reliable and compared with the studies in different branches with teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolü | |
dc.title.alternative | The role of contextual factors in the science teachers' classroom practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-20 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teaching practices | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Contextual factors | |
dc.identifier.yokid | 10224690 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531677 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |