Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorFouceni, Mohamed Hassirou
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277096
dc.description.abstractMüşteri ilişkilerinin nasıl etkili bir şekilde yönetileceğinin anlaşılması, son yıllarda uygulayıcılar için önemli bir konu haline gelmiştir. Kuruluşlar, müşterilerin şirkete farklı ekonomik değere sahip olduklarını ve daha sonra müşterilerinin teklif ve iletişim stratejilerini buna göre uyarladıklarını fark ediyorlar. Müşteri İlişkileri Yönetimi, gerçekleşen ciroyu artırmaya yarayan bir organizasyon aracı olarak görülmelidir. Dahası, satış elemanı müşterilerini, beklentilerini, satın alma biçimlerini, satması ne kadar kolay olacağını bilir. Proje iyi yapılırsa tüm şirket başarılı olacaktır.   Bir Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin uygulanması, her şeyden önce, yeni bir bilgisayar aracı olarak kabul edilmeden önce, stratejik bir düşüncedir.
dc.description.abstractAn understanding of how to manage customer relationships effectively has become an important topic for practitioners in recent years. Organizations are realizing that customers have different economic value to the company, and they are subsequently adapting their customers offerings and communications strategies accordingly. Customer Relationship Management should be seen as an organizational tool, which allows to increase the turnover realized. More,the salesperson knows his customers, their expectations, their way of buying, the easier it will be to sell. The whole company will be successful if the project is well done. The implementation of a Customer Relationship Management is first of all a strategic reflection before being considered as a new computer tool.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe customer relationship management process: Its measurement and impact on performance
dc.title.alternativeMüşteri ilişkileri yönetimi süreci: Ölçümü ve performansı üzerinde etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-03
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.identifier.yokid10213619
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557293
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess