7. sınıf fen ve teknoloji dersi `Maddenin tanecikli yapısı ve saf maddeler` konusunda artırılmış gerçeklik teknolojileri kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Polat, Ümit | |
dc.contributor.author | Ateş, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:48Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277091 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, `Maddenin tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` Artırılmış Gerçeklik teknolojisi kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel modelin kullanıldığı çalışmada ön test, son test ve kalıcılık testi olarak kullanılan başarı testi; ilgili ders öğretmeninin görüşlerini içeren öğretmen görüşme formu ve deney grubu öğrencilerinin görüşlerini içeren öğrenci görüşme formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bu araştırma Karaman ili Ermenek ilçesi İncikzade Mustafa ve Emine Keleş Cumhuriyet Ortaokulu yedinci sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci (25 deney grubu, 25 kontrol grubu) ile yürütülmüştür. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS 15 paket programı kullanılmış; nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre deney grubunun ön test, son test ve kalıcılık test puanlarının aritmetik ortalamalarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu görülmüştür. Görüşme formlarından elde edilen bulgular sonucunda ilgili ders öğretmeni, yapılan uygulama ile öğrencilerin derse karşı olan ilgilerinde olumlu yönde bir değişiklik olduğu, başarıyı artırdığı, öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olabileceği ve gelecek dönemlerde de bu uygulamayı kullanacağını belirtmiştir. Deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşme formlarında ise öğrenciler tarafından verilen cevaplar kodlanmış ve temalar oluşturulmuştur. Bunların sonucunda ise AG uygulamaları ile destekli sınıf ortamında öğrencilerin istekli, mutlu ve heyecanlı oldukları; derslere aktif şekilde katıldıkları, daha iyi öğrendikleri, diğer derslerin de bu şekilde desteklenmesi gerektiği ve genel olarak olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür. Sonuç olarak Artırılmış Gerçeklik uygulamaları kullanılarak yapılan öğretimin geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkilidir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the effect of learning material on academic achievement that is formed by using structure of the substance and pure substances of Augmented Reality Technology. For this purpose, the pre-test, post-test control group semi-experimental model used in the study as a pre-test, post-test and retention test used as a success test, including the views of the teacher of the teacher's interview form and the opinions of the students in the experimental group have been used as data collection tools. This research has been carried out with 50 students (25 experimental groups, 25 control groups) studying in seventh grade of İncikzade Mustafa ve Emine Keleş Republic Secondary School in Ermenek, Karaman. SPSS 15 package program has been used to analyze the quantitative data. In the analysis of qualitative data, content analysis method has been used. According to the results of the research, it is seen that the arithmetic means of the pretest, post test and retention test scores of the experimental group are higher than the control group.As a result of the findings obtained from the interview forms, the teacher of the course has stated that there is a positive change in the students' interest in the course, the practice has increased the success, learned the information could be more permanent and the teacher will use this application in the future periods. In the interview forms conducted with the experimental group, the answers given by the students have been coded and themes have been formed. As a result of these, in the classroom environment supported by AG applications, it is observed that students are eager, happy and excited; they actively participate in the lessons, they learn better and they generally have positive thoughts; the other courses should be supported in this way. As a result, teaching using Augmented Reality applications is more effective than traditional teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf fen ve teknoloji dersi `Maddenin tanecikli yapısı ve saf maddeler` konusunda artırılmış gerçeklik teknolojileri kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | 7 th grade science and technology course `Structure of the substance and pure substances` on augmented reality created using technology learning material effect on academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10225782 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531780 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |