Yeni ürün geliştirme sürecinde rakip yönelimliliğin firmanın inovasyon uygulaması ve rekabetçiliğine etkisi - Yaratıcı endüstri araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, endüstriyel tasarım odaklı yaratıcı endüstrilerde rakip firmaların bilgi temelli rekabetçi yeteneği olan özümseme kapasitesi algısının araştırma firmalarının özümseme kapasitesi ve imalat performansı üzerindeki dönüştürücü etkilerinin yanısıra araştırma firmalarınn özümseme kapasitesinin pazar yönelimliliği ve tasarım yönetimi üzerindeki rolü ve sözkonusu değişkenlerin birbirleri arasındaki etkileşimlerini değerlendirmektedir. Araştırma bulguları, dışsal bilgi kaynağı olarak rakiplerin algılanan özümseme kapasitesinin, firmaların dinamik yeteneklerini ve yenilikçi stratejik hareketlerini belirleyen kritik bir faktör olduğunu göstermektedir.Çalışma, aynı zamanda endüstriyel tasarım odaklı yaratıcı endüstrilerde faaliyet gösteren yenilikçi firmaların yeni ürün geliştirme projelerinde özümseme kapasitesi, pazar yönelimliliği, tasarım yönetimi ve yaratıcı yeni ürünlerin imalat performansına odaklanmaktadır. Araştırma, 2008-2014 yılları arasında `Design Turkey` endüstriyel tasarım platformuna katılan ve yaratıcı yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarım kullanan 177 imalatçı firma üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma modelinde, yeni ürün geliştirme sürecinde rol alan bilgi tabanlı yeteneklerin inovasyon uygulamaları ve operasyonel yeteneklere ilişkin dönüştürücü etkileri üzerinde durulmaktadır. Dışsal bilgi kaynağı olarak rakip firmaların özümseme kapasitesi algısı, araştırma firmalarının imalat süreci dahil olmak üzere bilgi temelli içsel yeteneklerini dönüştürmektedir. Ayrıca, yapılan hipotez testleri sonucunda, firmanın özümseme kapasitesinin, pazar yönelimlilik, tasarım yönetimi ve yeni ürün imalat performansı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, araştırma firmalarının yaratıcı ürünlerin imalatı ve tasarım yönetiminde pazar odaklı olmadıklarını ortaya koymaktadır. This study focuses on the transformative impacts of the interacting competitors on each other's absorptive capacity and manufacturing performance in industrial design oriented creative industries. The study examines research model with innovative manufacturers who launched creative new products by using industrial design in their new product development projects. Competitors' absorptive capacities are accepted as external knowledge sources for research firms in this paper. In this frame, competitors' perceived absorptive capacities affect focal firms' internal capabilities about processes from new product idea generation to its realization by manufacturing. In addition, this research focuses on absorptive capacity, market orientation, design management and manufacturing performance of innovative companies operating in industrial design-oriented creative industries. The research was carried out on 177 manufacturers using industrial design in the process of creative new product development who participated in `Design Turkey`
Collections