dc.contributor.advisor | Uslu, Salih | |
dc.contributor.author | Sezgin, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277053 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumları ile etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve bu ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi programında öğrenim görmekte olan farklı sınıf düzeylerindeki 239 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır.Nicel araştırma yöntemlerinden İlişkisel Tarama Modelinin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak İşbirlikli Öğrenme Tutum Ölçeği (Kiper, 2016), Etkili İletişim Becerileri Ölçeği (Buluş, Atan ve Sarıkaya, 2017) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Katılımcıların işbirlikli öğrenme tutum ölçeği ve etkili iletişim becerileri ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, yaş, sınıf, büyüdüğü aile tipi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, büyüdüğü yerleşim yeri, aile geliri, kardeş sayısı, anne meslek, baba meslek, mezun olunan lise türü ve ikamet edilen yer durumlarına göre farklılaşma durumu ilişkisiz örneklemler için T-Testi (Independent Samples T-Test) ve One Way Anova ile ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş, büyüdüğü yer, aile gelir düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne meslek, baba meslek, mezun oldukları lise türü, ikamet edilen yer ve aile gelir düzeyi ile işbirlikli öğrenme tutum ve etkili iletişim becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Sınıf değişkeni ile Etkili İletişim Becerileri Ölçeği ben dili alt boyutunda, büyüdüğü yer değişkeni ile Etkili İletişim Becerileri Ölçeğinin ben dili alt boyutunda ve kardeş sayısı ile İşbirlikli Öğrenme Tutum Ölçeği toplamı ile Etkili İletişim Becerileri Ölçeği empati alt boyutunda anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme, Etkili İletişim Becerileri, Sosyal Bilgiler, Tutum | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the relationship between social studies teacher candidates' attitudes towards cooperative learning and effective communication skills and to examine this relationship in terms of various variables. The sample of the study consists of 239 social studies teacher candidates at different grade levels who are studying in Social Studies Education program in Turkish and Social Studies Education Faculty of Education Faculty of Niğde Ömer Halisdemir University in 2018-2019 academic year.In this study, which is one of the quantitative research methods, the Relational Screening Model was used as the data collection tool, Cooperative Learning Attitude Scale (Kiper, 2016), Effective Communication Skills Scale (Buluş, Atan and Sarıkaya, 2017) and Personal Information Form.Participants' scores on the cooperative learning attitude scale and effective communication skills scale were gender, age, class, type of family they grew up, mother's education status, father's education status, place of residence, family income, number of siblings, mother's profession, father's profession, type of high school graduated and The differentiation status according to the place of residence was determined by Independent Samples T-Test and One Way Anova for unrelated samples.As a result of the research, teacher candidates' gender, age, place of residence, family income level, mother education status, father education status, mother profession, father profession, high school type of graduation, place of residence and family income and cooperative learning attitude and effective communication skills no significant difference was found.A significant difference was found in the sub-dimension of the Effective Communication Skills Scale with the class variable, in the sub-dimension of the Effective Communication Skills Scale with the variable where it grew, and the total number of siblings and the Cooperative Learning Attitude Scale and the Effective Communication Skills Scale empathy sub-dimension.Key Words: Cooperative Learning, Effective Communication Skills, Social Studies, Attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumları ile etkili iletişim becerileri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The attitudes of social studies teacher candidates towards cooperative learning and relationship between effective communication skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-10 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10226525 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554309 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |