An empirical study upon individuals` intention to use wearable smart devices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçinde yaşadığımız bu dijital çağda, teknolojik gelişmeler yaşam biçimimizi değiştirmektedir. Nesnelerin interneti gibi yenilikçi teknolojiler neticesinde günlük yaşamda kullandığımız cihazlar zeka kazanmaktadır. Bunun sonucunda ise, bu cihazlar veri toplayıp bu verileri işlemekte ve insanlar adına birbirleriyle iletişim kurmaktadır. Bu akıllı cihaz kategorilerinden biri de bu çalışmanın odak noktasında bulunan giyilebilir spor cihazlarıdır. Teknolojik ve yenilikçi gelişmeler gerçekleştikçe ve bu tarz ürünler pazara girdikçe, insanların bu cihazlara nasıl tepki verdiklerini anlamak da önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, bireylerin dijital çağın önemli bir temsilcisi olan giyilebilir cihazlar pazarını Birleştirilmiş Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi (UTAUT) modeline dayanan bir çerçevede incelemektir. Teknofobi de önemli bir psikolojik yapı olarak, teknoloji bağlamındaki paranoya, korku, endişe, sibernetik başkaldırı ve cep telefonundan kaçınmanın etkilerini keşfetmek amacıyla araştırma modeline dahil edilmiştir. Bu teknolojinin kullanıcısı olan ve olmayan toplam 411 kişiyle bir anket uygulanmıştır ve elde edilen veri yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Çalışma bulguları; performans beklentisi, kullanım kolaylığı beklentisi, kolaylaştırıcı koşullar ve sosyal etki boyutlarının giyilebilir spor cihazlarına karşı tutum üzerindeki etkilerini desteklemektedir. Ayrıca teknofobinin, performans beklentisi ile tutum arasındaki ilişkiyi ılımlaştırıcı etkisi ispatlanmıştır. Ancak, çaba beklentisi ile tutum arasındaki ilişkide ılımlılık etkisi gözlenmemiştir. Araştırma sonuçlarına ek olarak, araştırmanın kısıtları ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler de sunulmuştur. Sonuç bölümünden önce; çalışmanın kısıtları, gelecekteki araştırmalar ve giyilebilir spor cihazları endüstrisi için öneriler sunulmuştur. In the digital age we live in, technological developments shape the way we live. Due to innovative technologies such as Internet of Things, the devices we use in everyday life gain intelligence. As a result, they can collect and process data and communicate with each other on behalf of people. One category of such smart devices are sports wearables, on which this study focuses. As developments take place and such products enter the market, it is important to understand how people react to these developments and products. The aim of this study is to examine the wearable devices market, which is an important representative of the digital age, through a framework based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). An important psychological construct, technophobia, was included in the research model in order to explore usage intention of individuals through the effects of paranoia, fear, anxiety, cybernetic revolt, and cellphone avoidance in the context of technology. 411 people, who are both users and non-users of this technology were surveyed online, and the obtained data were analyzed through structural equation modeling. Results support the effects of performance expectancy, effort expectancy, facilitating conditions, and social influence on attitude towards sports wearables. Besides, technophobia moderates the relationship between performance expectancy and attitude. However, the moderation effect of it on the relationship between effort expectancy and attitude was not observed. Lastly before conclusion, limitations of the study, suggestions for future research and sports wearables industry were provided.
Collections