İş analizine dayanarak PTT`de geliştirilen iş tanımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İŞ ANALİZİNE DAYANARAK PTT'DE GELİŞTİRİLEN İŞ TANIMLARI H.Zeki DOĞAN İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Meral AŞIKOĞLU Ülkemizde ilk Posta Teşkilatı Nezaret olarak 23 Ekim 1840' da kurulmuştur. 1913'de Posta, Telgraf ve Umum Telefon Müdürlüğü adını almıştır. İçişleri ve Bayındırlık Bakanlığı bünyesinde çalışan PTT, 1939'dan bu yana Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı olarak çalışmaktadır. Çalışmada önce iş analizi, iş tanıtımı ve iş gerekleri konusunda teorik bilgiler verilmiştir. Daha sonra PTT, tarihçesi, verdiği hizmetler, Afyon PTT Başmüdürlüğü genel olarak tanıtılmış ve araştırmanın yapıldığı Afyon Posta İşleme Merkezi'nin konuyla ilgili irdelemesi yapılmıştır. Kuruluşunda ve sonrasında iş analizi ile ilgili hiç bir çalışma yapılmayan Afyon PİM için bu bir ilk olmuştur. Afyon PİM Müdürlüğü'nde yapılan çalışma ile unvan farkı gözetmeksizin anket, gözlem ve görüşme yoluyla iş analizi yapılarak iş tanımı ve gerekleri hazırlanmıştır. Bundan sonra yapılacak olan iş dizaynı, personel bulma, iş ve personel değerlemesi, ücret yönetimi gibi çalışmalara bir temel kabul edilmek bu araştırmanın hedeflerinden biridir. Bu ve benzeri çalışmalardan faydalanarak organize edilecek işletmeler kaliteli mal ve hizmet üreterek, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkaracaklardır. m ABSRACT DUE TO THE JOB ANALYSIS, THE DEVELOPMENTS OF JOB DEFINITIONS IN THE POSTAL TELEGRAPH ORGANIZATION H.Zeki DO?AN Department Of Management Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences June 2002 Advisor. Yrd. Doç. Dr. Meral AŞIKO?LU The first postal service in our country, called `Nezaret` was founded on October 23, 1840. In 1913 its name was changed to the Postal, Telegraph and Telephone Directorate when it was tied to the Ministry of Interior and Public Works. After 1939, the Postal, Telegraph and Telephone came under the Ministry of Communication. In this thesis firstly, an analysis of the job and job definitions will be taken into account as a theoretical manner. Then this thesis will give the history of the PTT and a description of its services. Following this will be a presentation of the Afyon PTT and an analysis of the job of the Afyon Postal Center. This is the only analysis that has been done of the Afyon Postal Center since its inception. Using questionaires, observation and interviews followed by an analysation of the data, this thesis presents a comprehensive picture of the workings of the Afyon Postal Center. One purpose of this paper is to help the Afyon PTT in the future design of work, in finding of new personnel and other resources, and in efficient distribution of salaries. These improvements will hopefully result in better quality in administration, service, use of resources and customer satisfaction, bringing the PTT to the highest level of efficiency.
Collections