Toplam kalite yönetiminde etik liderlik, etik iklim ve güvenin TKY ve çalışanların iş performansına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok ticari, endüstriyel ve kamu sektörü kuruluşu değişen bir ortamla karşıkarşıyadır ve karmaşık değişikliklere cevap vermek zorundadır. Alternatiflerden biri TKYyaklaşımını benimsemek olarak karşımıza çıkmaktadır. (TKY), kalite yönetim ilkelerinin,şirketin tüm taraflarına, kapsayıcı tüketicilere ve tedarikçilere uygulanmasını ve bunlarınaçıcı iş faaliyetlerine dahil edilmesini kapsar. Kurumlarda toplam kalite yönetiminin(TKY) etkin bir şekilde uygulanması, işyerinde doğrudan ya da dolaylı olarak hizmetveren kapsamlı tüketiciler, çalışanlar, profesyoneller ve kazançlı kurumlar için önemli birbelirsizlik haline gelmiştir. Toplam Kalite Yönetimi, bir şirketin yönetim yöntemi olarakToplam Kalite Yönetimi'dir. kurumsal genişlemenin ve uzun vadeli başarının sağlanmasıiçin tüm işgücünün etkilendiği kaliteye de eklenmiştir.TKY bir yönetim paradigması olarak dünyayı pek çok şirket tarafından kabuledilmişti. TKY, müşteri memnuniyetini sağlamak için yapıları, prosedürleri, gelenekleri,davranışları ve hatta altyapılarını, uyum, kalite iyileştirme ve örgütsel rekabet gücününiyileştirilmesi vurgusuyla birleştirmeye çalışan bir kuruluştur. Araştırma, toplam kaliteyönetim prensibi altında etik liderlik ve örgüte güvenin performans, müşteri odaklılığı,takım çalışması, karar alma süreci ve iş performansı üzerindeki olumlu olumsuz etkileriölçmeyi amaçlamaktadır.Çalışmada elde edilen bulgulara göre, faktörler arasındaki ilişkinin en yüksek takımçalışması ile kalite liderliği faktörleri arasında görülmüştür. Bunun yanında sürekliiyileştirme ile kalite liderliği, etik liderlik ile kalite liderliği ve etik liderlik ile etik iklimfaktörleri aralarındaki ilişki düzeyleri en yüksek ilişki düzeyine sahip diğer faktör çiftleriolarak görülmektedir. Buna karşın, örgüte güven ile müşteri odaklılık arasında anlamlıilişki olmadığı; örgüte güven ile iş performansı, müşteri odaklılık ile karar alma ve etikliderlik ile müşteri odaklılık faktörleri aralarındaki ilişki düzeyleri en düşük düzeye sahipolan faktör çiftleri olarak tespit edilmiştir. Belirlenen 18 hipotezin 12 tanesi desteklenirken6 tanesi desteklenmemiştir.Anahtar Kelimeler : Toplam Kalite Yönetimi (TKY), Kalite, Etik İklim, Etik Liderlik,İş Performansı Many commercial, industrial and public sector organizations are faced with achanging environment and must respond to complex changes. One of the alternatives is toadopt TQM approach. (TKY), the application of quality management principles to allparties, inclusive consumers and suppliers and their inclusion in open-ended businessactivities. The effective implementation of total quality management (TQM) ininstitutions has become an important uncertainty for comprehensive consumers,employees, professionals and lucrative institutions that serve directly or indirectly in theworkplace. Total Quality Management is Total Quality Management as a managementmethod of a company. to ensure long-term success and corporate expansion has beenadded to the quality of all the workforce is affected.TQM was accepted by many companies as a management paradigm. TQM is anorganization that tries to combine structures, procedures, traditions, behaviors and eveninfrastructures with the emphasis of adaptation, quality improvement and improvement oforganizational competitiveness in order to ensure customer satisfaction.This research aims to measure positive and negative effects of ethical leadership, totalquality principle & trust of organization, customer oreientation, teamwork, decision-makingprocess and work performance in the framework of total quality principle.According to results of study, the highest level of relations of factors seemedbetween factors of teamwork and quality leadership. In addition, relation betweencontinuous improvement and ethical leadership & ethical leadership and ethical climateare the next highest level of relations of factors. However, there is no meaningfulrelations between trust to organization and customer orientation. What is more, there islow level relations between trust to organization and work performance, customerorientation and decision-making, ethical leadership and customer orientation. 12 of 18hypothesis is came true but 6 of them failed.Key Words: Total Quality Management (TQM), Quality, Ethical Climate, Ethicalleadership, Work performance.
Collections