dc.contributor.advisor | Mutlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yetişir, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277029 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi, 2013 fen bilimleri müfredatı çerçevesinde vücudumuzdaki sistemler ünitesi, canlılar ve hayat konu alanı, dolaşım sistemi konusunun mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamaları ile desteklenmesinin, öğrencinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, Daqri firmasına ait Anatomy 4D yazılımı ile üç boyutlu modellerle öğretim materyallerini mobil cihazlar kullanılarak deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiş ve elde edilen sonuçlar analiz edilerek raporlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Niğde ili Merkez ilçesinde bulunan Mevlana Ortaokulu'nun 6. sınıfında öğrenim gören 65 öğrencinin (33 kişi kontrol grubu + 32 kişi deney grubu) katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öntest, sontest kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırma, deney grubunda bir sınıf, kontrol grubunda bir sınıf olmak üzere iki sınıf ile yürütülmüştür. 4 hafta boyunca deney grubu mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamaları ile kontrol grubu ise tahtada yapılan iki boyutlu çizimlerle, sınıfa getirilen nesneler ile eğitim görmüşlerdir. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği, Küçük, Yılmaz, Baydaş, ve Göktaş, (2014) tarafından geliştirilmiş 5'li likert tipi olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve madde analizleri yapılan Akademik Başarı Test' lerinden toplanan verilerden nicel olanları `IBM SPSS 24.0` programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen nicel verilere göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı, anlamlı düzeyde artış meydana gelmiştir. Akademik başarı testi için yapılan analizlere göre, deney grubunun başarı puanları anlamlı bir farklılık oluşturacak şekilde yükselirken, kontrol grubundaki artış anlamlı düzeyde çıkmamıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık testi için yapılan analizlere göre, deney grubunun akademik başarı puanları pozitif yönde anlamlı bir farklılık göstermiştir. Artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumları ölçmek için 5'li likert tipi ölçek sadece deney grubunda uygulanmıştır. Analizlere göre ön tutum testi 50.5 ortalama puana sahipken son tutum testi 67.59 ortalama puanına sahip olmuştur. Anlamlı farklılık (p< .05) olduğundan artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı öğrencilerin olumlu ve yapıcı yaklaşıma sahip oldukları anlaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, fen eğitiminde mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılması etkili ve verimli bir öğrenme sağlamaktadır. Bu nedenle mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının fen eğitimiyle bütünleştirilmesi faydalı olacaktır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the academic achievement, attitude and permanence of the science course, which is supported by the establishment of the facility, living area and living subject area, circulatory system, increased processing with mobile devices, in our 2013 science curriculum target. In this computer, an experimental study was carried out on mobile devices using Anatomy 4D software and three dimensional models of Daqri company and the analyzes were performed. The research was carried out with the participation of 65 students (33 control group + 32 experimental group) studying in the 6th grade of Mevlana Secondary School located in the central district of Niğde province in the 2017-2018 academic year. Pre-test, post-test control group quasi-experimental pattern purification, with a class of research center, a class of control center combined with two classes. For 4 weeks, the experimental group was trained with mobile devices, augmented reality applications, and the control group was trained with two-dimensional drawings on the board and objects brought to the classroom. Augmented Reality Applications Attitude Scale, 5-point Likert type developed by Küçük, Yılmaz, Baydaş, and Göktaş, (2014). analyzed. According to the quantitative data obtained, there was a significant increase in the academic achievement of the experimental and control group students. According to the analyzes conducted for the academic achievement test, the achievement scores of the experimental group increased in a significant way, whereas the increase in the control group did not reach a significant level. According to the analyzes made for the retention test of the experimental and control group students, academic achievement scores of the experimental group showed a significant positive difference. In order to measure attitudes towards augmented reality applications, a 5-point Likert-type scale was applied only in the experimental group. According to the analyzes, the pre-attitude test had an average score of 50.5, while the last attitude test had an average score of 67.59. As there is a significant difference (p <.05), it is understood that students have positive and constructive approach towards augmented reality applications. According to the results of the study, the use of mobile augmented reality applications in science education provides effective and efficient learning. Therefore, it would be beneficial to integrate mobile augmented reality applications with science education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of increased realty applications on mobile devices on students' academic achievement, attitude and retention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Mobile learning | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10215681 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577283 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |