Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Salih
dc.contributor.authorGeçgel, Şükran
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:39Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277008
dc.description.abstractGeçmişten günümüze milletlerin varoluş gayesini oluşturan iyi bir yurttaş yetiştirme, milletleri millet yapan unsurların başında gelmektedir. Yurttaşlar milletlerin değerlerini, ahlaki sistemlerini, dünyaya olan bakış açılarını ve diğer sosyolojik yaşantılarını yansıtmaktadır. Bu noktada aktif yurttaş yetiştirme değişen dünya düzeni içerisinde ayrı bir önem arz etmektedir. Hızla değişen yaşam koşulları, milletlerin yurttaş profillerini ve değer sistemlerini değiştirmektedir. Bu değişimin toplumsal süreç içerisinde yurttaş niteliklerini ve değerlerini olumsuz yönlere aktarılmadan gerçekleşmesi, milletlerin geleceği için önemli bir husus olarak karşımıza çıkmakta ve bu aktarımın eğitim- öğretim süreci içerisinde şekillenmesi kaçınılmazdır. Sosyal bilgiler eğitimi, aktif vatandaşlar yetiştirmede etkin bir ders olarak bu görevi yerine getirmektedir. Bu amaçla gerçekleştirilecek tez çalışmasında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi, temel amaç olarak belirlenmiştir. İlgili alan yazın incelendiğinde vatandaşlık eğitimi ile ilgili çalışmalar bulunmaktadır. Ancak aktif yurttaşlık niteliklerinin değişmesiyle birlikte bu konunun milli değerler içerisinde değerlendirilmesinin alan yazına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Aktif Yurttaşlık, Değer, Milli Değer
dc.description.abstractFrom the past to the present day, the purpose of the existence of national citizens is a good citizen training, the nation is one of the elements that make the nation. Citizens reflect the values of the nations, their moral systems, their perspective on the world and other sociological experiences. At this point, active citizenship is of particular importance in the changing world order. The rapidly changing living conditions change the citizens' profiles and value systems. The realization of this change in the social process without transferring the citizens' qualities and values to the negative directions is an important issue for the future of the nations and it is inevitable to shape this transfer within the process of education. Social studies education carries out this task as an active lesson in the development of active citizens. The main purpose of this study is to examine the attitudes of social studies teacher candidates towards active citizenship self-efficacy and national values. When the related field is examined, there are studies about citizenship education. However, it is thought that the evaluation of this subject within the national values may contribute to the literature of the field with the change of active citizenship qualities.Key Words: Social Studies, Active Citizenship, Value, National Valueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between the social studies teacher candidates active citizenship self efficacies and their attitudes towards teaching national values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-28
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmNationalism
dc.identifier.yokid10223985
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549677
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess