Psikolojik güçlendirme ve psikolojik güçlendirmeyi etkileyen faktörler: Türkiye`deki bir kamu kurumunda araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmanın amacı kamu sektöründe görev yapmakta olan iş görenlerin psikolojik güçlendirme algıları üzerinde, işletmedeki işyeri arkadaşlıkları ve örgütsel iletişimin etkisinin olup olmadığının irdelenmesidir. Türk Kamu Yönetiminde insanlara sunulan her bir hizmetin yasal bir dayanağı olmasına rağmen bahse konu hizmetlerin yerine getirilmesini sağlayan kamu çalışanlarının psikolojik güçlendirilmesi konusunda mevzuatta herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın bir diğer amacı da kamu yönetiminde çalışanların psikolojik olarak güçlendirilebilmesi konusunda yapılabilecek olan çalışmalara kavramsal bir temel oluşturabilmektir. Günümüzde rekabet koşullarının çok zorlu olduğu hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve statü olarak Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK) olan bir kamu kurumunda yapılacak ve ilk olacak çalışmanın literatüre katkı sağlayacağına inanılmaktadır. Söz konusu araştırmaya yönelik olarak hazırlanan anket İstanbul'da faaliyet gösteren bir kamu kurumunun 390 çalışanı üzerinde, katılımcıların gönüllü iştirakiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak faktör analizine, güvenirlik, korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Analizlerden elde edilen bulgulara göre; psikolojik güçlendirmenin `anlam` boyutu ile işyeri arkadaşlığı ve dikey örgütsel iletişim arasında, psikolojik güçlendirmenin `yetkinlik` boyutu ile işyeri arkadaşlığı arasında, psikolojik güçlendirmenin `otonomi` boyutu ile dikey örgütsel iletişim arasında ve psikolojik güçlendirmenin `etki` boyutu ile işyeri arkadaşlığı ve dikey örgütsel iletişim arasında istatistiki olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Psikolojik Güçlendirme, Örgütsel İletişim, İşyeri Arkadaşlıkları SUMMARYThe aim of this study is to investigate whether there is an effect of workplace friendships and organizational communication on psychological empowerment perceptions of public sector employees. Although every service provided to people in Turkish Public Administration has a legal basis, there is no regulation in the legislation on the psychological empowerment of public employees who provide the services. Therefore, another purpose of this study is to provide a conceptual basis for the studies that can be done on the psychological empowerment of employees in public administration. Today, it is believed that the first study that will be conducted in a public institution which is operating in the service sector where the conditions of competition are very challenging and which has a State Economic Organization (GCC) will contribute to the literature. The survey was conducted on 390 employees of a public institution in Istanbul with the voluntary participation of the participants. The data obtained were subjected to factor analysis, reliability, correlation and regression analyzes using SPSS package program. According to the findings obtained from the analyzes; between the `meaning` dimension of psychological empowerment and workplace friendship and vertical organizational communication, between the `competence` dimension of psychological empowerment and workplace friendship, between `autonomy` dimension of psychological empowerment and vertical organizational communication, and `impact` dimension of psychological empowerment and workplace friendship and vertical organizational strengthening statistically significant and positive relationships between communication were determined.Key Words: Psychological Empowerment, Organizational Communication, Workplace Friendships
Collections