Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Mehmet
dc.contributor.authorÇolak, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:22Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276867
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yy. becerilerine yönelik özyeterlik algı düzeylerini belirlemek ve üniversite, fakülte, lisans programı ile öğretim elemanlarının 21.yy. becerilerine katkı düzeylerini öğretmen adayları görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmada nicel veriler 21.yy. becerileri özyeterlik algı ölçeği ve değerlendirme anketi ile nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme tekniği ile toplanılmıştır. Nicel veriler 183 kişilik bir örneklem gurubundan oluşurken, nitel veriler ise 25 kişilik çalışma gurubundan oluşmaktadır. Nicel veriler parametrik ile non parametrik testler ile nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Nicel ve nitel veriler sonuç, tartışma ve yorum bölümünde birleştirilerek sunulmuştur. Ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: Öğretmen adaylarının 21.yy. becerileri özyeterlik algıları yüksek düzeyde bulunmuştur. Bu sonuç nitel bulgular tarafından öğrenme ve yenilenme ile bilgi ve teknoloji becerileri için desteklenirken, medya okuryazarlığı ve yaşam ve kariyer becerileri için desteklenmemiştir. Üniversite, fakülte, lisans programı ve öğretim elemanlarının 21.yy. becerilerine katkısı genel olarak orta düzeyde çıkmıştır. Nicel verilerin nitel veriler ile büyük oranda desteklendiği görülmüştür. Medya okuryazarlığı becerisine ilişkin nitel veriler nicel verileri desteklememiştir. En çok katkının bilgi okuryazarlığı becerilerine olduğu görülürken, medya okuryazarlığı becerileri ile bilimsel organizasyon düzenleme becerilerine katkının yeterince olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 21.yy. becerilere yapılan katkının beklenen seviyede olmamasının sebepleri arasında yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğrenci merkezli yöntemlerin yeterince kullanılmaması, STEM yaklaşımının eksikliği, teknoloji uygulamalarının yeterince desteklenmemesi, sosyal ve kültürel faaliyetlerin yetersizliği gösterilebilir. Anahtar Kelimeler: 21.yy. becerileri, Öğrenme ve yenilenme, yaşam ve kariyer, medya okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı, teknoloji becerileri, fen bilgisi öğretmen eğitimi,
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine preservice science teachers' self-efficacy perceptions of 21st century skills and to examination the contribution of university, faculty, undergraduate program, academicians to preservice science teachers' 21st century skills. The population of the research is the prospective teachers studying in the department of Science Education at Niğde Ömer Halisdemir University. In this research which was used mixed method the quantitative data is obtained through evaluation questionnaire form and the Self-Efficacy Perception Scale for the 21st Century Skills the qualitative data is obtained through semi-structured interview form. The sample group of quantitative data consisted of 183 individuals and the sample group for qualitative data consisted of 25 persons. The quantitative data is analyzed through parametric and non-parametric tests and the qualitative data is analyzed through content analysis method. All the quantitative and qualitative data is combined and presented together, in conclusion, discussion and commentary part of the study. While this result is supported by qualitative findings for learning and innovation and knowledge and technology skills, it is not supported for media literacy and life and career skills. The contribution of university, faculty, undergraduate program and academicians to 21st century skills has generally been at medium level. It is seen that the most contribution is to the information literacy skills; however, it is concluded that the contribution of media literacy skills and scientific organizing skills is not enough. The reasons for the lack of expected contribution to 21st century skills are the inadequate use of student-centered methods suitable for constructivist approach, lack of STEM approach, inadequate support of technology applications and inadequate social and cultural activities.Keywords: 21st Century skills, learning and innovation, life and career, media literacy, information literacy, technology skills, science teacher education,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of prospective science teachers' perceptions of 21st century skills in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmSkill performance
dc.subject.ytmTeaching skills
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmInformation literacy
dc.subject.ytmMedia literacy
dc.identifier.yokid10263798
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558939
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess