Turizm işletmelerinde iş tatmini, Afyon örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
u YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ TURİZM İŞLETMELERİNDE İŞ TATMİNİ; AFYON ÖRNEĞİ Ahmet EMREN İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2002 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Meral AŞDCOĞLU Turizm işletmelerinde rekabet şartlarının giderek daha da ağırlaşması turizm işletmelerinin yöneticilerini rekabet şartlarına uyum sağlama çalışmalarına yöneltmiştir. Otomasyonun emek yoğun özelliğini azaltamadığı turizm sektöründe işletmelerin rekabet koşullarında kullanabileceği en önemli güç insan kaynağı olmaktadır. Turizm sektöründe üretilen ürünün hizmet olması ve tüketiminde üretimle eş zamanlı olması gibi kendine has özellikleri otel işletmelerinde insan kaynağının önemini maksimum seviyeye çıkaran nedenler olarak görülmektedir. İnsan kaynağına bu denli bağımlı bir sektör olan otel işletmelerinin en yüksek verimi yakalayabilmeleri için işgörenlerinin iş tatmininin mutlaka sağlanması gerekmektedir. İş tatmini kavramı özellikle işgörenlerin verimlilik ve başarısını kişisel olarak sunduktan çabalarıyla insanları mutlu ve tatmin etmesine dayalı olduğu otel işletmelerinde diğer işletmelere göre daha fazla önem kazanmaktadır. Bunun nedeni, insanlarla direkt ilişkinin en üst seviyede otel işletmelerinde yaşanmasıdır. Bu çalışmada, otel işletmelerinde verimliliğin ve kalitenin artırılabilmesi için zorunlu olan iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörler açısından Afyon termal turizm işletmelerinin mevcut durumları tespit edilmeye çalışılmıştır. m ABSTRACT JOB SATISFACTION AMONG THE HOSPITALITY INDUSTRY AND A RESEARCH IN AFYON Ahmet EMREN Department Of Management Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences June 2002 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Meral AŞDCO?LU The competition getting more intensive among the hospitality industry, enforced the executives of the hotels to be oriented with the situation. The most crucial power that can be utilized among the hospitality industry in which automation can't be substituted with the labor force, is the human resource Tourism's being a labor intensive industry, the product's -that is the service-, being synchronous among production and consumption phases, are the reasons increasing the importance of the human resource up to the summit point. To achieve the desired maximum productivity, hotels should support their employees' job satisfaction as highly labor dependent properties. The concept `job satisfection` is more crucial among hotels in which a labor's efficiency and achievement is dependent to his individual effort to satisfy the customers and make them happy. The reason for this is the direct human relations among hospitality industry at most. This study is performed through the definition of the situation among the thermal hotels inAfyon in sight of job satisfaction and the factors effecting it as the compulsory stipulation to increase the productivity and quality among hospitality industry.
Collections