Yöresel ürünler satışı yapan e-ticaret sitelerinde tüketicinin satın alma niyetini etkileyen faktörler ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yöresel ürünler satışı yapan e-ticaret sitelerinden ürün alan son kullanıcıların satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. İnternet ile birlikte birçok alanda değişim yaşanmış ve yeni alanlar da ortaya çıkmıştır. Bu alanlardan birisi ticaretin yeni bir yapısı olan elektronik ticaret kısaca e-ticaret olarak isimlendirilir. Günümüzde e-ticaretin daha popüler olup gelişmesinde sadece internet teknolojileri etkili değildir. İnternet, elektronik ticaretin temelini oluşturmuştur. E-ticaret sitelerinin kurulması ile pazarlama, reklam, lojistik, bankacılık, finans vb. birçok alanın gelişmesi e-ticaretin de gelişmesine büyük katkıda bulunmuştur. Bankacılık, finans alanlarında kredi kartı ve ödeme güvenliklerinin artması ayrıca sanal kart uygulamalarının oluşması ile tüketiciler e-ticaret sitelerine daha fazla güvenebilmektedir. İşletmelerin temel amacı satın almayı gerçekleştirebilmektir. Satın alma niyeti ürün çeşidine göre farklılık gösterebilmektedir. Araştırmamızda yöresel ürünler satışı yapan e-ticaret sitelerini incelemekteyiz. Bu inceleme için anket ile veri toplanmıştır. Çalışma sonucunda yöresel ürün satışı yapan e-ticaret sitelerinin güvenilirliği kanıtlanmış toplam 5 ölçek kullanarak, satın alma niyetine etki eden faktörler bulunmuştur. Çalışma kapsamında Kuveyt Türk Katılım Bankası Bilgi Teknolojileri çalışanlarına 450'ye yakın anket uygulanmış ve 159 yanıt alınmıştır. Anket verileri açıklayıcı faktör analizine tabi tutulup ölçeklerin özellikleri test edilmiştir. Ölçek sorularına güvenilirlik analizi uygulanıp Cronbach's Alpha değerinin minimum 0,8 in üzerinde olduğu gözlemlenmiştir. Yapılan analiz yöntemi sonuçlarına göre yöresel ürünler web sitesinin ürün içeriğinin, tasarımının, güvenilirliğinin ve müşteri hizmetlerinin satın alma niyeti üzerine pozitif ve anlamlı etkileri gözlemlenmiştir. Korelasyon analizi ve regresyon analizi uygulanarak tüm değişkenler arasında doğrusal pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bağımsız değişkenlerimiz web sitesinin ürün içeriği, tasarımı, güvenilirliği ve müşteri hizmetleridir. Satın alma niyeti ise bağımlı değişkenimizdir. Regresyon analizi uygulanarak satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. This study was carried out to determine the factors that affect the purchasing intent of end users who buy products from e-commerce sites that sell local products. Along with the Internet, many areas have changed and new areas have emerged. One of these areas is electronic commerce –shortly called e-commerce- which is a new structure of commerce. Nowadays, internet technologies are not the only affect in the development of E-commerce. The Internet has been the basis of electronic commerce. With the construction of e-commerce sites, the development of many fields like marketing, advertising, logistics, banking, finance and so on, has contributed greatly to the development of e-commerce. With the increase in credit card and payment security in banking and finance sectors, as well as the creation of virtual card applications, consumers can rely more on e-commerce sites. The main purpose of the business is to achieve the purchase. Purchase intention may vary according to product type. In our research, we examine e-commerce sites that sell local products. In our research, data were collected by questionnaires. As a result of the study, the factors that affect the purchasing intention of the e-commerce sites that sell local products were found using a total of 5 scales with proven reliability. Within the scope of the study, approximately 450 questionnaires were filled by Kuveyt Türk Participation Bank Information Technologies employees and 159 responses were received. Questionnaire data were subjected to explanatory factor analysis and the properties of the scales were checked. Cronbach's Alpha value was found to be over 0.8 minimum. According to the results of the analysis applied, the positive and significant effects of the product content, design, reliability and customer service of the local products website on the purchase intention were observed. Correlation analysis and regression analysis was performed to observe a significant positive correlation between all variables. Independent variables are product content, design, reliability and customer service of the website. And dependent variable is the purchase intention. By applying regression analysis, it was observed that had a significant effect on the purchase intention.
Collections