Proaktif kişiliğin yenilikçi davranışla olan ilişkisinde psikolojik sahiplenmenin aracılık rolü: Bir hava yolu şirketi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hava yolu şirketleri müşterilerine sundukları hizmetleri iyileştirmek istiyorlarsa, kabin amirlerinin ve memurlarının fikir ve önerilerini dikkate almalıdırlar. Bu nedenden dolayı kabin amirleri ve memurlarının yenilikçi davranışlarını artıran ilgili psikolojik yapıları ortaya çıkarmak çok önemli gözükmektedir. Bu araştırmada psikolojik sahiplenme, proaktif kişilik ve yenilikçi davranış yapıları dikkate alınarak aralarındaki ilişkiler üzerine çalışılmıştır. Bu ilişkiler oldukça önemlidir çünkü bunlara bağlı olarak hava yolu şirketleri rakiplerinden bir adım önde olma şansı elde edeceklerdir. Bu çalışmanın amacı; hava yolu çalışanlarının proaktif kişiliklerinin yenilikçi davranışlar ile olan ilişkisinde psikolojik sahiplenmenin aracı etkisini görmektir. Bu amaç doğrultusunda hazırladığımız anketi 334 havayolu çalışanı doldurmuş ve anketler IBM SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Anket verileri ekip odasında ve uçuş esnasında bulunan kabin amiri ve memurlarından yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Konusu geçen yapılar arasındaki ilişkiler ortaya çıkarılarak bu tez çalışmasında belirlenen hipotezler araştırılmıştır ve araştırma sonuçları göstermiştir ki psikolojik sahiplenme, proaktif kişilik ve yenilikçi davranış arasında kısmi aracılık rolündedir. Ayrıca psikolojik sahiplenmenin, yenilikçi davranışa pozitif etkisi dikkatlerden kaçmamıştır.Özetle hava yolu yöneticileri rekabet avantajı oluşturabilmek için kendi kabin amiri ve memurlarının psikolojik sahiplenmelerini artırmalı ve proaktif kişiliğe sahip olan kişileri işe almayı tercih etmelidir. Bunu yapabilmek için de çalışanların şirketi psikolojik olarak sahiplenmesini sağlayacak ortamı oluşturmalı, özellikle uçuş müddetince müşteri ile ilgili süreçlerin iyileştirilmesi için bu tip faaliyetleri acilen gerçekleştirmelidir. Kabin amiri ve memurlarının yenilikçi davranışlar göstermesi bu tip faaliyetlerin gerçekleşmesine bağlıdır. Airline companies have problems in ensuring their cabin attendants and pursers to tell new ideas and suggestions so as to improve their services to airline customers. Therefore, it is very important to reveal the related psychological constructs that influence Innovative Behaviours among cabin attendants and pursers. Such as the effectiveness of the Psychological Ownership on the relationship between Proactive Personality and Innovative Behaviours is important because depending on them the airline is going to be one step ahead among other airline companies. Researchers have used a valid cross-sectional survey and analyzed 334 cases via IBM SPSS, which were collected face to face in crew lounge. The aim of this study is to investigate the mediator role of Psychological Ownership on the relationship between Proactive Personality and Innovative Behaviours and the results specify that Psychological Ownership is a partial mediator on the relationship between Proactive Personality and Innovative Behaviours. In addition, Psychological Ownership also has a positive significant effect on Innovative Behaviours. Last words; Airline managers should increase Psychological Ownership of cabin attendants and pursers so as to increase competitive advantages which are related to Innovative Behaviours. Additionally, Proactive Personality has a significant role to increase Innovative Behaviours of cabin attendants and pursers. The managers should hire those cabin attendants and pursers to improve their processes who have Proactive Personality in common.
Collections