Dış kaynaklardan yararlanma ve Türk Telekom`da bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMA ve TÜRK TELEKOMDA BİR UYGULAMA Çetin DERİNÖZ İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2002 Danışman : Prof. Dr. Davut AYDIN 1 990'lı yılların başlarında soğuk savaşın ve kutuplaşmanın ortadan kalkmasıyla, siyasette demokratikleşme, ekonomik alanda ise serbest piyasa ekonomisi ön plana çıkarken, uluslararası ticaretteki korumacılık ve engeller giderek ortadan kalkmış ve günümüzde sadece işgücünün değil, malların, çeşitli hizmetlerin ve sermayenin ülkeler arasında serbest dolaşımı söz konusu olmuştur.Teknolojik gelişmelerin de desteklediği bu hızlı değişimi yakalamanın temel şartı; mevcut yapıyı günün koşullarına ve geleceğe hazırlamaktır. Dış kaynaklardan yararlanma, işletmeler için bu amacın gerçekleştirilmesinde önemli bir yönetim yaklaşımıdır. Dış kaynaklardan yararlanma; karmaşık ve hızlı hareket eden pazarlarda temel yeteneklere dayalı hizmet edebilme, esnek bir organizasyon yapısı oluşturma, maliyetleri azaltma, teknolojik yenilikleri yakından takip ve temin etme, riskleri azaltma ve müşteri memnuniyetini artırma v.b. gibi pek çok yararlan bulunan stratejik bir yönetim biçimidir. Burada önemli olan dış kaynak kullanılacak alanların doğru olarak tespit edilmesi, uygulamanın doğru şekilde ve uygun zamanda kullanılmasıdır. Bu tez çalışmasıyla, konunun teorisi ve ayrıntıları ortaya konulduktan sonra, özelleştirme ve yeniden yapılanma sürecinde olan Türk Telekomünikasyon A.Ş. deki mevcut dış kaynak kullanımı uygulamalarına örnekler verilerek, bu alandaki uygulamalardan biri olan `Türk Telekom Bayiliği` uygulamasının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine katkı sağlanmaya çalışılacaktır. ABSTRACT OUTSOURCING AND A CASE-STUDY IN THE TURKÎSH TELECOMMUNICATION CORPERATION Çetin DERİNÖZ Afyon Kocatepe University, the Institute of Social Sciences September 2002 Supervisor: Prof. Dr. Davut AYDIN After the end of the Cold War at the beginning years of 1990s, democracy and market economy have gained dominant positions in political and economical fields respectively almost all over the world. Consequently, obstacles before the free international trade began to be abolished giving way for the free movement of goods, services and capital among the countries. It has become a necessity to adapt the present structures to this fast transformations supported by a great technological development. Outsourcing is one of the main strategic management method in doing so. Its major advantages include as follows: the ability to provide service on core competences in the world of rapidly changing markets, to establish a flexible organisational structure, to minimize cost and risks, to follow technological innovations, and to increase consumer satisfaction. However, to benefit from these advantages, determination of right fields in which outsourcing will be used has critical importance together with timely and correct application. This study aims to examine the method of outsourcing in connections with Turkish Telecommunication Corporation. In doing so, after giving the theoretical aspect of the subject in detail, examples for the applications of outsourcing in this state corporation, wish is in a process of re-structuring and privatization, are examined. In this connection, the application of `Turk Telecom Branch` is examined and assessed to contribute to the improvement of this application. m
Collections