İlköğretim okullarında bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde karşılaşılan sorunlar (Ankara il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BİREYSEL VE TOPLU ETKİNLİK SAATLERİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR (Ankara İl Örneği) Yalçın BAY Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2002 Danışman: Prof. Dr. Tayyip DUMAN Bu çalışmada, ilköğretim okullarında, Bireysel ve Toplu Etkinlik Saatlerinin amacına uygun olarak yürütülemediği görülerek, bu saatlerde karşılaşılan sorunları belirlemek ve sorunların çözümüne yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. İlköğretim okullarında, 1, 2 ve 3. sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin Bireysel ve Toplu Etkinlik Saatleriyle ilgili sorunlara yönelik görüşlerini almak için, 48 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket Ankara İli kapsamında, ilköğretim okulları 1, 2 ve 3. sınıflarında görev yapan 305 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenerek, tabloları oluşturulup yorumlanmıştır. Çıkan sonuçlara göre sorunlar belirlenmiş ve sorunların aşılmasına yönelik çözüm önerileri getirilmiştir. HI ABSTRACT THE PROBLEMS THAT ARE ARISING IN INDIVIDUAL AND TOTAL ACTIVITY HOURS IN ELEMENTARY SCHOOLS (A CASE STUDY IN ANKARA) Yalçın BAY Department of Regular Teacher Training Afyon Kocatepe University Social Sciences Institute June 2002 Advisor: Prof. Dr. Tayyip Duman Pretending that the educational purpose cannot be achieved completely in Individual and Total ActivitY Hours in elementery schools, the purpose of this study is to know the problems which we come across in those hours and to put forward the necessary precautions that will make the solution easy. In order to get the opinions of the teachers who are teaching that subject in 1st, 2nd and 3rd classes in elementery schools, a questionnaire which contains 48 questions is prepared. The questionnaire is administred to 305 teachers who are teaching in, 1st, 2nd and 3rd classes in Ankara. Acquired data is analyzed in SPSS program, the tables are made and interpreted as shown below. According to those interpretations and results, the problems are indentified and the proposals are put forward as shown below.
Collections