6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının alternatif ölçme ve değerlendirme anlayışı açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yalçınkaya, Elvan | |
dc.contributor.author | Karakuş, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:05:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:05:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276773 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; MEB. Yayınevi tarafından hazırlanmış 6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri nelerdir ve bunlara inceleme alanlarında (hazırlık kısımları, öğrenme alanları içerisi ve değerlendirme çalışmaları kısmında) nasıl yer verilmiş bunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın amaçlarını gerçekleştirmek üzere nitel araştırma yönteminden doküman inceleme modeli kullanılmıştır. İncelenen hazırlık sorularında daha çok öğrencinin derse hazırlanmasını, ön bilgilerin yoklamasını amaçlayan ve kazandırılacak kazanımlar hakkında yeni bilgiler vermesine yönelik sorular sorulduğu için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin hiç yer almadığı belirlenmiştir. Değerlendirme çalışmaları kısmında yer alan sorulardan bir soru haricinde verilen soruların geleneksel ölçme ve değerlendirme tekniğine uygun olarak verildiği belirlenmiştir. 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğrenme alanları içerisinde yer alan alternatif ölçme değerlendirme teknikleri incelemesinde ise toplam 48 soru alternatif ölçme değerlendirme tekniğine uygun şekilde verilirken, diğer verilen 238 sorunun da geleneksel ölçme değerlendirme tekniğine uygun şekilde verildiği belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular ışığında hazırlık kısmı, öğrenme alanı içerisi ve değerlendirme çalışmalarında verilecek soruların çeşitliliği artırılabilir. Hazırlık kısımları ve öğrenme alanları içerisinde verilen soruların konunu yapısına göre daha fazla alternatif ölçme ve değerlendirme tekniği ile desteklenmesi yapılabilir. Değerlendirme çalışmaları kısmında verilen sorulara ek olarak konunun daha kalıcı olması ve öğrencilerin daha aktif kılınmasına yönelik alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yer verilmelidir. Anahtar Kelimeler: Ders Kitapları, Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme. | |
dc.description.abstract | The aim of this research; to determine the alternative measurement and evaluation techniques in the 6th grade social studies textbook prepared by the publisher Ministry of Education. At the same time, it has been tried to determine how alternative measurement and evaluation techniques take place in the examination areas such as preparation parts, interior learning areas and evaluation studies. In order to accomplish the objectives of the study, a document review model was used from qualitative research method. In the preparation questions that are examined, more and more students are asked to prepare for the course, to poll the preliminary information and to give new information about the achievements to be gained. The alternative measurement and evaluation techniques have been determined. The questions given on the evaluation studies section are determined in accordance with the traditional measurement and evaluation technique except only one question. In the study of the alternative measurement evaluation techniques within the learning areas of the 6th grade social studies textbook, a total of 48 questions are given in accordance with the alternative measurement evaluation techniques while the other 238 problem according to the traditional measurement evaluation techniques. In light of the findings obtained from this study, the preparatory part. The diversity of questions to be given within the learning area and evaluation studies can be increased. In light of findings obtained from this study, the preparatory part the diversity of questions to be given within the learning area and evaluation studies can be increased. The preparation sections and the questions given within the learning areas can be supplemented by more alternative measurement and evaluation techniques according to the structure of the topic. In addition to the questions given in the evaluation studies section of the subject alternative assessment and evaluation techniques should be included in order to be more permanent and to make students more active.Key Words: Textbooks, Traditional Measurement and Evaluation, Alternative Measurement and Evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının alternatif ölçme ve değerlendirme anlayışı açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of alternative measuring and persperctive of evaluation in 6th grade social science coursebook | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-30 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10278155 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 572552 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |