İlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi uygulaması ve uygulamaya etki eden unsurlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE UYGULAMAYA ETKİ EDEN UNSURLAR (UŞAK İL ÖRNEĞİ) ZEKİ AKTAŞ Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mayıs 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet AKSÜT Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarındaki farklılıkların açıklanmasıdır. Çalışmamızın evrenini 377 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Bu evrende 266 okul yöneticisi `random` olarak seçilmiştir. Kullanılabilir dönüt 162 okul yöneticisine tekabül etmektedir. Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarındaki farklılıkları açıklamak için regresyon analizleri kullanılmıştır. İlköğretim okullarındaki Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarındaki farklılığın %40'ı okullardaki `Biz Anlayışı` nın düzeyi, okul idarecisinin `Toplam Kalite Yönetimi felsefesine inanma` düzeyi ve okuldaki `takım çalışmasıyla ilgili engel` düzeylerinin liner kombinasyonu ile açıklanmaktadır. Toplam Kalite Yönetiminin uygulanmasındaki en önemli faktör `Biz Anlayışı`dır. Ill ABSTRACT EXPLAIN DIFFERENCE IN TOTAL QUALITY MANAGEMENT APPLICATIONS İNELEMENTERY SCHOOLS ZEKİ AKTAŞ Afyon Kocatepe Universty, The Institute of Social Sciences January 2002 Advisor: Yrd.Doç.DR. Mehmet AKSÜT The purpose of this study is to explain differences in Total Quality Management applications in elementry scools. The population of the study consists of 377 school-adminstrators. A random sample of 226 school-administrators were drawn from the population. The useable returns totaled 162 school-administrators. A series of regression analysis were used to explain differences in Total Quality Manegement appliations. Analysis reveald that 40% of the variation in Total Quality Manegement applications in elementry schools of the degree of `WE_ perception` in a school, the degree of school- administrator's endorsement to Total Quality Management philosophy and the degree of limitations related to team- work in a school. The most importent factor associated with Total Quality Management application was `We-perception` The location of school, school-administrator's years of experience in administrative positions, school-administrator's years of experience in the profession, type of college school- administrator graduated, the degree of problems associated with exercizing leader ship behaviors, were not directly related to Total Quality Management applications. These variables indirectly associated with Total Quality Management aplications.
Collections