Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:08Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276745
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, `Fen Bilimleri dersinde Akıllı Tahta Kullanımının Köy Okullarında Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.Bu araştırma, 2016 – 2017 eğitim - öğretim yılında Niğde İli Himmetli Köyü Ortaokulunda, uygun örnekleme yöntemi ile amaçlı olarak seçilen 63 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada 6/A sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci deney grubunu, 6/B sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. `Dolaşım Sistemi` konusu Deney grubunda akıllı tahta uygulamalarından faydalanılarak işlenmiş, kontrol grubunda 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin uygulanmasıyla ders yapılmıştır. Uygulama deney ve kontrol grubunda aynı sürede tamamlanmış ve dört hafta sürmüştür (4x4=16 saat). Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanı, kalıcılık testi puanı ve derse yönelik tutum puanıdır. Testlerden elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Test sonuçlarından yola çıkarak çağın teknoloji çağı olması nedeniyle, akıllı tahtanın verimli bir şekilde kullanılması neticesinde fen bilimleri derslerinde elde edilen öğrenci başarısına pozitif şekilde yansıyacağı, öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına pozitif etki edeceği ve fen bilimleri dersine karşı olumlu tutum sergileneceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Akıllı Tahta, Başarı, Tutum, Dolaşım Sistemi, Fen Bilimleri, Altıncı Sınıf.
dc.description.abstractThe propose of this study is to determine the effect of usage of smart board in village schools for the students` achievement, permanence of the knowledge they have learnt and attitude towards lesson in science lesson. Quasi experimental design with preliminary and proof test control group has been used during the research.This research has been carried out through 63 sixth grade students who were intentionally chosen with the method of convenience sampling at the middle school of Himmetli Village in Nigde in 2016 -2017 education year. At this research, 31 students from 6A formed the experimental group and 32 students from 6B formed the control group. The subject of The Circulatory system has been taught through taking advantages of the smart board system at the experimental group, Same subject has been taught though using the activities which were in 2013 Science education program.Implementation of this lesson has been completed at the same time at both experimental group and control group. It lasted four weeks (4x4=16). The dependent variables of this research are academic achievement point, permanence point, and point of attitude towards lesson.Data which was obtained from tests has been analyzed and evaluated through IBM SPSS 24.0 program. The analysis of data has been done through arithmetic average and using independent group t-test. According to the test results, since we live in the technology time, students will show a great performance and participate in science lesson diligently and retain their knowledge thanks to the productive usage of smart board. Keywords: Smart Board, Success, Attitude, Circulatory System, Science, Sixth Grade.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersinde akıllı tahta kullanımının köyokullarında öğrencilerin akademik başarılarına,öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using smart boards in village schools in science lessons for students' academic achievements, permanence of the knowledge they have learnt and atti̇tudes towards the lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288872
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592170
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess