Personel tatmininin ölçümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ PERSONEL TATMİNİNİN ÖLÇÜMÜ VE BİR ARAŞTIRMA Ayhan MEŞE İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ali ELEREN Bu tezde personel istek ve beklentilerini tespit eden personel tatmininin ölçümü incelenmiştir. İşletmelerde ve kurumlarda çalışan personel, istek ve beklentileri işletme veya kurumca karşılandığı müddetçe tatmin olmaktadırlar. Personelin istek ve beklentilerini karşılayabilmek için öncelikle bu istek ve beklentilerin doğru olarak tespit edilmesi gerekmektedir. Personel tatmini ölçüm araştırmaları çalışanların beklentileri ile işletme ve kurumun karşılayabileceği taleplerin ortak noktada buluşturulmasında kullanılan en önemli araçlardan birisidir. Personel tatmini ölçümünün değerlendirilmesi için öncelikle personel tatmini kavramı, kapsamı, önemi ve personel tatminini etkileyen faktörler araştırılmıştır. Toplam kalite yönetimi açısından iç müşteri memnuniyeti ele alınmış, tatmininin toplam kalite yönetiminin önemli bir parçası olduğu vurgulanmıştır. Personel tatmini ve çalışan davranışlarının analizi yapılmıştır. Personel tatmini ile çalışanların tutum bileşenleri ve bunlar arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Daha sonraki süreçte personel tatmini açısından motivasyon, motivasyonu artırma yöntemleri ve araçları incelenmiştir. Son olarak personel tatmininin ölçümü amacıyla Bursa'da bulunan askeri bir kurumda bir araştırma yapılarak sonuçlan değerlendirilmiştir.II Sonuç olarak, işletme ve kurumlar amaçlarına ulaşabilmek için personelinin istek ve beklentilerini karşılayacak tedbirleri aldıklarında verimlikleri ve başarıları artmaktadır. Özellikle personel verimliliğinin artmasıyla, başta emek yoğun sektörlerde maliyetler düşecek rekabet gücü artacaktır. in ABSTRACT MEASUREMENT OF PERSONNEL SATISFACTION AND AN INVESTIGATION Ayhan MEŞE Department of Management Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences May 2002 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Ali ELEREN This dissertation aims at measurement of personnel satisfaction Which establishes personnel's demands and expectations. Firstly, Concept, extent, importance of personnel satisfaction and factors effecting personnel satisfaction are analyzed. Satisfaction of inner customer which is a part of management of total quality is mentioned in the dissertation. Moreover, Job satisfaction is emphasized. This is followed by the analysis of personnel satisfaction and behavior of employee. Afterwards, personnel satisfaction, component of employee and relation to them are investigated. Then, motivation, increasing methods of motivation and the meaning of increase of motivation are analyzed. Furthermore, Measuremet and results of personnel satisfaction are explained. Consequently, a survey is made. The study presents the results of a survey which conducted during interviews with personnels of a military foundation in Bursa. And if business enterprises and foundations want to keep existance in these days and future, they should check personnel satisfaction and improve it enough. This point is comprehensively emphasized in the dissertation.
Collections