Show simple item record

dc.contributor.advisorÇaycı, Barış
dc.contributor.authorEmek, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:06Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276713
dc.description.abstractÖğretmenlerin eğitim ve öğretim hakkındaki görüşlerini içeren çalışmalar, öğrenciler için daha verimli olma yolunda büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına yönelik görüşlerini ortaya koymak hedeflenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili Yakutiye ilçesinde görev yapan, ilkokul 3. ve 4. sınıfı okutan 50 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersini gerçekleştirmek için okul bahçesini tercih ettikleri ve okul bahçesi kullanmanın gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerle yapılan görüşmelerde; fen bilimlerinde okul bahçesinin kullanımının en çok canlılar ile ilgili olan ünitelerde uygun olduğu ve okul bahçesinde fen bilimleri dersi yapmak için okul bahçesinin toprak alana sahip olması gerektiği ile bitki ve hayvan yetiştirmeye elverişli bir şekilde düzenlenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri, Okul bahçesi, Sınıf Öğretmenleri Görüşleri
dc.description.abstractStudies involving teachers' opinions about education and training are of great importance for being more productive for students. In this study, it was aimed to reveal the opinions of classroom teachers about the use of school gardens in science class.The research was conducted with the case study method which is one of the qualitative research methods. In addition, semi-structured interview questions were used in the study. The study group of the study consisted of 50 classroom teachers working in Yakutiye district of Erzurum and teaching 3rd and 4th grade primary school. Content analysis technique was used in data analysis.According to the findings of the study, it was determined that classroom teachers preferred the school yard to realize the science lesson and they thought it was necessary to use the school garden. In addition, during interviews with teachers; It is concluded that the use of the school garden in science is most appropriate in the units related to living things, and that the school garden should have a soil area in order to make science lessons in the school yard and that it should be arranged in a way suitable for plant and animal breeding.Keywords: Science, Schoolyard, Classroom Teachers Opinionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına yönelik görüşleri
dc.title.alternativePrimary school teachers' vi̇ews on the use of garden based learni̇ng i̇n sci̇ence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592942
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess