İlköğretim okullarında bilgi teknoloji sınıflarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİ SINIFLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İdris ÖZEK İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2002 Danışman: Yard. Doç. Dr. Lütfullah TÜRKMEN Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Dünya Bankası desteğiyle, Temel Eğitim Programı kapsamında ilköğretim okullarımıza kurulan bilgi teknoloji sınıflarının bilgisayar eğitimi, bilgisayar destekli eğitim ve ders dışı etkinlikler açısından durumunu ve bilgi teknoloji sınıflarının öğrencilerin, okulların bulunduğu yerleşim yerlerine, sınıf düzeylerine, cinsiyetlerine ve evlerinde bilgisayar bulunma durumlarına göre beklentilerini ne kadar karşıladığını ortaya koymaktır. Bu amaçla, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Afyon ili merkezi, ilçe ve kasabalarında bulunan 599 öğrencinin (5., 6., 7., ve 8., sınıf) bilgi teknoloji sınıflarına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak için likert tipi 40 sorudan oluşan ve güvenirliği (a=0,87) bulunan bir ölçek kullanılmıştır. Bulguların bazıları aşağıdaki gibi özetlenebilir; öğrencilerin %75'i okullardaki bilgi teknoloji sınıflarının bilgisayar eğitimine yardımcı olduğunu düşünürken %80'i ise bilgi teknoloji sınıflarının ders dışı etkinliklere ve bilgisayar destekli eğitime yardımcı olamadığını düşünmektedirler. Öğrencilerin bilgi teknoloji sınıflarına yönelik görüş ve tutumları cinsiyetlerine, okullarının bulundukları yere, sınıf düzeylerine ve evlerinde bilgisayar bulunup bulunmadığına göre istatistiki düzeyde anlamlı farklılıklar göstermiştir (P<0.05).Ill Sonuçta, ilköğretim okullarındaki bilgi teknoloji sınıflarının bilgisayar destekli eğitim uygulamalarında ve ders dışı zamanlarda yeteri kadar kullanılmadığının nedenleri üzerinde bakanlığın ilgili birimlerince araştırmalar yapılması, bu araştırmadan sonra belirlenen nedenleri ortadan kaldırarak bilgi teknoloji sınıflarının verimli bir şekilde kullandırılmasının sağlanması önerilebilir. Ayrıca, konu üzerinde okul idarelerinin de daha dikkatli, daha denetimli olmaları önerilebilir. IV MASTER'S THESIS ABSTRACT THE EVALUATION OF INFORMATION TECHOLOGY CLASSROOMS. IN THE PRIMARY SCHOOLS Idris OZEK The Department of Primary Education Elementary Education Afyon Kocatepe University, Graduate School of Social Sciences August 2002 Advisor: Assistant Professor Doctor Lutftillah TURKMEN The purpose of this study is to reveal how the information techology classrooms established in the primary schools supported by the Ministry of National Education of Turkey with the financial help of the World Bank is met the expectations of computer education, computer assisted education, and out of class activities, the place where the schools founded, class levels, gender of students, and computers whether or not the students have at their homes. For this purpose, the attitudes and views of 599 students coming from 5th, 6th, 7th, and 8lh grades toward the information techology classrooms in the primary schools found in the province of Afyon' s city center, district centers, and towns during the 2001-2002 school year were examined by a likert scale type questionnaire with 40 items developed by the researcher with the reliability as Cronbach a=0,87. Some of the findings of the study should be summarized as the following; students thought that information technology classrooms helped computer education (75%), but these classrooms could not help computer assisted education and out of class activities (80%). The attitudes and views of students toward information technology classrooms showed some statistical significant differences based on schools, the place where the schools founded, class levels, genders of students, and computers whether or not the students had at their homes (P<0,05).In the result, it is necessary to be done some research by the Ministry of National Education why information technology classrooms capacity is not used comletely in the mean of computer assisted education and out of class activities in the primary. schools. With the results of these researches, the problems would be solved and it might be recommended that the information technology classrooms will be used very productive ways. Also, it is suggested that the school administrations, with the information technology classrooms, could be aware of the using information technology classrooms and control them.
Collections