Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Mehmet
dc.contributor.authorOmaç, Akdes Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:05Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276709
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik faktörler açısından incelenmesidir. Bu amaçla Fen Bilimleri Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği programında okuyan 387 öğrenciye Güven ve Aydoğdu (2012) tarafından geliştirilen `Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği` uygulanmıştır. Bu ölçekden alınan veriler IBM SPSS 24.0 programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak yapılmıştır. Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik özelliklerine göre bakıldığında kadın öğretmen adayları, Fen Bilimleri Öğretmenliği Programında öğrenim gören ve çevre ile ilgili bir etkinliğe katılan öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Fakat anne-baba eğitim durumu, ailenin ortalama gelir düzeyine ve yaşanılan yerleşim yerinin türüne göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Ayrıca öğrencilerin büyük çoğunluğu ülkemizdeki en büyük çevre sorunu olarak hava kirliliğini görmektedir.
dc.description.abstractThe aim of study is to examine the awareness of teacher candidates studying at the Faculty of Education at Niğde Ömer Halisdemir University in the 2018-2019 academic year towards environmental issues in terms of socio demographic factors. 'Environmental Awarannes Scale' prepared by Güven ve Aydoğdu (2012) were implemented to 387 students at the Science and Maths teaching programs for this reason. Data obtained from this scale were defined and interpreted by IBM SPSS 24.0 programme. When socio demographic features of teacher candidates towards environmental issues were examined, female teacher candidates, the ones studying at Science Teaching Program were obtained significant results as they have attended an activity about environment. But according to parents educational status, level of income, size of living place a significant different was not found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik faktörler bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of teacher candidates awareness of environmental problems in terms of socio demographic factors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288812
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592152
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess