Show simple item record

dc.contributor.advisorAslandağ, Buket
dc.contributor.authorKuzucu, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:03Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276693
dc.description.abstractÜlkemizde son yıllara kadar özel öğretim faaliyetleri özel sektör eliyle özel öğretim kursları ve dershaneler tarafından karşılanmaktaydı. Ancak 2014 yılında dershanelerin kapatılmasına yönelik çıkarılan kanun ile bu kurumların faaliyetleri kademeli olarak durdurulmuştur. Özellikle de merkezi sınavlara hazırlık amacıyla devam eden kurs talepleri için MEB okullarda destekleme ve yetiştirme kurslarını başlatmıştır. Bu çalışmada, oldukça yeni bir uygulama olan orta öğretim kurumlarında uygulanan destekleme ve yetiştirme kursları hakkında öğretmenlerin görüşleri alınarak kursların etkinliği incelenmiş, öğretmenlerin kurslar ile ilgili görüş ve önerileri alınarak kursların olumlu yönleri veya eksik kalan uygulamalar ortaya konmuştur. Araştırma Niğde ili, Bor İlçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görevli ve kurslarda görev almış öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmaya ilçe de bulunan tüm ortaöğretim kurumları dahil edilmiş, böylece tüm orta öğretim türlerinin araştırmaya katılımı sağlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Önceden hazırlanılıp uygulaması yapılan anket çalışmasıyla toplam 110 öğretmenin görüş ve önerileri alınmış ve SPSS paket programı kullanılarak verilerin analizi yapılmıştır. Araştırma kursların olumlu yönlerini veya aksayan, geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya çıkarması açısından önem teşkil etmektedir.Araştırmada bu kursların en fazla merkezi sınavlara hazırlık amacıyla tercih edildiği ve kursların özellikle sınavlara hazırlık ihtiyacına cevap vermesi beklendiği görülmüştür. Kursların geliştirilmesi gereken yönlerine ait bulgularda ise; kurslara ait materyal ihtiyaçlarının karşılanması, kurslarda devamsızlıkların ciddi şekilde takip edilmesi, kursların öğretmenler açısından daha cazip hale getirilmesi ve zamanlamalarının daha çok hafta sonuna ayarlanması gerekliliği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçların başta kurs merkezleri ve bakanlık birimleri olmak üzere kurslar ile ilgili tüm paydaşlara yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Destekleme ve Yetiştirme Kursu, Öğretmen, MEB
dc.description.abstractIn our country, private teaching activities were carried out by the private sector either through the private teaching courses or the private classrooms until recent years. However, with the law which was enacted in 2014, the activities of these institutions were gradually stopped. Especially, the Ministry of National Education has initiated supportive courses in schools for the ongoing course requests for preparation for centralized examinations.In this study, the efficiency of the courses has been examined by taking the opinions of teachers about the supportive courses implemented in secondary education institutions, which is a new practice, and the positive or the negative aspects of the courses have been revealed. The participants of the study include teachers working in secondary schools in Bor district of Niğde. All secondary schools in the district have been included in the study, so all secondary education types have been taken part in the research. Descriptive analysis of the data has been done with qualitative research method. A total of 110 teachers' opinions and suggestions have been obtained through a questionnaire that was prepared and implemented in advance, and SPSS software has been used to analyse the data. The research is important in terms of revealing the positive aspects of the courses and the aspects that need to be developed. In the research, it has been found that these courses are mostly preferred for the purpose of preparation for the university entrance exams and the courses have been expected to fulfill the needs of the exams especially. In the findings related to the aspects of the courses that need to be developed, it has been concluded that the fulfilment of the material needs, follow-up of attendance in the courses, the ways to make courses more attractive for teachers and the timing of courses should be revised. The results of the study will guide all shareholders of the courses, especially the course centres and ministerial units.Keywords: Supportive Courses, Teacher, The Ministry of National Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı destekleme ve yetiştirme kurslarının etkinliğine dair orta öğretim öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of high school teachers about the efficiency of supportive courses of the Ministry of National Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10287429
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591178
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess