İlköğretim I. kademe öğrencilerinin okul başarılarını etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM 1. KADEMEDE ÖĞRENCİLERİN OKUL BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mayıs 2002 Danışman: Yard. Doç. Dr. İlhan GÜNBAY1 Bu araştırma, ilköğretim 1. kademe öğretmenlerine göre, öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve bu faktörlerin `cinsiyet, yaş, kıdem, öğretmenin mezun olduğu okul ve medeni durum` değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. 2001-2002 eğitim ve öğretim yılında Afyon il merkezinde ilköğretim I. kademesinde görev yapan 172 öğretmen üzerinde, öğrencilerin okul başarılarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri hakkında araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan 45 maddeden oluşan anket uygulanarak, tarama modelinde bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın bulgularına dayanarak ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir; Öğretmenlerin cinsiyetleri açısından görüşlerine bakıldığında, erkek ve bayan öğretmenler, öğrenci başarısına etki eden bazı faktörler üzerinde farklı puanlamalarda bulunmuşlardır. Evli ve bekar öğretmenlerin öğrenci başarısını etkileyen bazı faktörler; özellikle öğrencilerin konuşma düzeyleri, dersler hakkındaki algıları ve fiziksel gelişimleri üzerinde farklı görüş bildirdikleri görülmüştür.Ill Yaşlı ve daha yaşlı öğretmenler, öğrencilerin okuma seviyeleri, derste öğretmeni dikkatle izlemeleri ve ödevlerini düzenli yapmaları gibi, öğrencilerin başarılarını 'etkileyen bazı faktörler üzerinde de farklı görüşler bildirmişlerdir. Öğretmenlerin kıdemi açısından görüşlerine bakıldığında, özellikle daha kıdemli öğretmenlerin okulun öğrencileri istekli hale getirme işlevinin kalmadığı görüşüne sahip olmaya başladıkları, düşük kıdemli öğretmenlerin ise idealistliklerini tam olarak yitirmedikleri ve eğitim-öğretim sürecinde daha fazla faaliyetlerde bulunmak istedikleri ve zamanı yeterli bulmadıkları görülmüştür. tv ABSTRACT PRIMARY SCHOOL TEACHER'S VIEWS ON THE FACTORS AFFECTING STUDENT'S SUCCESS This study is in the model of survey and a questionnaire developed by the researcher and consisting of 45 items in order to examine the views of 172 primary school teachers working in the city center of Afyon in the school semester of 2001-2002 related with the factors affecting the student's success. The aim of this study was to find out what the factors affecting the student's success according to primary school teachers and if those factors acted differentially according to sex, age, seniority, educational levels and martial status of the teachers. We can sum up the results of the study as fallows: Male and female teachers scored differentially on the some factors affecting the student's success. Married and single teachers scored differentially on the some factors affecting the student's success, especially student's spoken skills and their perceptions to courses and physical developments. Older teachers and the teachers with more seniority scored differentially on the some factors affecting the student's success, especially on the students reading skills, curriculum following teachers, doing homework regularly, as well. The teachers with more level of education scored differentially on the some factors affecting the student's success especially on the desire to reading, the importance of previously thought subjects
Collections