Show simple item record

dc.contributor.advisorBaloğlu Uğurlu, Nihal
dc.contributor.authorAnahtarcioğlu, Gülfidan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:58Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276654
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde tarihi mekân gezilerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere, 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının 6. Sınıf düzeyinde yer alan `Kültür ve Miras` öğrenme alanının `İpek Yolunda Türkler` ünitesi kapsamında gerçekleştirilen tarihi mekân gezisinin öğrencilerin akademik başarı düzeylerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış olup, öğrencilerin başarı düzeylerini ölçek üzere araştırmacı tarafından bir akademik başarı testi geliştirilmiştir. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılının Bahar döneminde, Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir devlet okulunun iki farklı şubesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, tarihi mekân gezilerinin öğrencilerin başarı düzeylerindeki artışını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde artırdığını göstermektedir. Bu sonuç, tarihi mekân gezilerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan ilgili kazanımlarla bütünleştirilerek uygulanmasının öğrenci başarısını olumlu düzeyde etkilediğinin bir göstergesidir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Yerel Tarih, Yerel Tarih Uygulamaları
dc.description.abstractThe aim of this study is to show the affact of trips in social studies lesson to the academic succes of students. To accomplish this aim the effect to the academic succes of the historical places trips that has been done as part of the learning domain '' Culture and Heritage'' of the unit '' Turks on the Silkroad'' which is included in the 2005 cirriculum of the 6th grades Social Studies has been researched. In the research pretest-posttest control group method quasi-experimental design is used and a to measure the success of students an academic success test is designed by the researcher. The research is done 2017-2018 academic year at the spring semester in Aksaray city in the two different state schools' two different classes which is in the management of Aksaray provincial directorate of national education. The results obtained from the research show that the historical places trips make a positive effect on the academic success of learners. This result show us that historical places trips if done with the acquisitions that are included in the Social Studies curriculum increases the success of learners. Key words: Social Studies, Social Studies Education, Local History, Local History Applicationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde tarihi mekân gezilerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Aksaray ili örneği
dc.title.alternativeThe effect of historical space tripes on students 'academic achievements in social studies: A case of Aksaray
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmLocal history
dc.subject.ytmSocial studies
dc.identifier.yokid10311686
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603431
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess