Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Ümit
dc.contributor.authorKoç, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276650
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Niğde ili ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin eğitim inançları ve öğretim stillerini belirlemek, bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretim stilleri konusunda öğrenci algılarını ortaya koymaktır.Araştırmada, nicel ve nitel yöntemlere bir arada yer verilerek karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ilişkisel tarama modeli, nitel boyutunda ise durum çalışması desenlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, oransız küme örnekleme yöntemi ile belirlenen sekiz okuldan 282 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Nitel boyutunda maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak dört okuldan sekizerli öğrenci grupları ile çalışma yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak; Eğitim İnançları Ölçeği, Öğretim Stili Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS 25.0 paket programı, nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin baskın olarak en çok varoluşçu eğitim inancı ile kolaylaştırıcı/kişisel model/uzman öğretim stiline sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca eğitim inancının kıdem ve branş değişkenleri açısından farklılaşırken cinsiyet açısından farklılaşmadığı görülmüştür. Öğretim stilinin ise cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri açısından farklılaştığı bulunmuştur. Öğretim stili ve eğitim inancı alt boyutları arasında anlamlı ilişki bulguları elde edilmiştir. Ayrıca nitel boyutta öğrencilerin de yenilikçi eğitim inancına sahip oldukları görülürken, öğrenci algılarına göre öğretmenlerinin geleneksel inançlara sahip oldukları ve öğretmen merkezli ders işledikleri görüşleri elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is; to determine the educational beliefs and teaching styles of the teachers working in the secondary schools of Niğde, to examine the relationship between these two variables and to reveal the students' perceptions about the educational beliefs and teaching styles.Mixed design was used using a combination of quantitative and qualitative methods. In the quantitative dimension of the research, relational survey model was used, and in qualitative dimension, the single case design was used. As data collection tools; Education Beliefs Scale, Teaching Style Scale and semi-structured interview forms were used. SPSS 25.0 package program was used for the analysis of quantitative data and content analysis was used for the analysis of qualitative data.As a result of the research; it is seen that teachers have predominantly existential education belief and facilitator / personal model / expert teaching style. In addition, it was seen that belief in education differed in terms of seniority and branch variables but not in terms of gender. Teaching style was found to be different in terms of gender, seniority and branch variables. Significant correlation findings were obtained between teaching style and education belief subscales. In addition, while it was seen that the students in the qualitative dimension also had the belief of innovative education, according to the students' perceptions, it was obtained that their teachers had traditional beliefs and that they conducted teacher-centered courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin eğitim inançları ve öğretim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between educational beliefs and learning styles of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational beliefs
dc.subject.ytmTeaching style
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10214214
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577768
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess