Show simple item record

dc.contributor.advisorDikici, Ayhan
dc.contributor.authorKarataş, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276647
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; okul müdürü yönetim tarzları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında bir ilişki olduğunun ya da olmadığının, eğer varsa bu ilişkilerin neler olduğunun saptanmasıdır. Araştırma okul müdürlerinin yönetim tarzlarının öğretmenler üzerindeki etkisini incelediği için öğretmenlere yöneliktir. Araştırma Niğde il merkezindeki okullarda görev yapan kadrolu öğretmenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan 314 öğretmenin 160'ı (%51) kadın 154'ü (%49) erkektir. Çalışma grubunda bulunan öğretmenlerin 83'ü (%26.4) ilkokulda, 143'ü (%45.5) ortaokulda ve 88'i (%28) lisede görev yapmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğretmenlerin 9'u (%2.9) ön lisans, 275'i (%87.6) lisans, 30'u (%9.6) yüksek lisans mezunudur. Öğretmenlerin 18'i (%5.7) 20-25 yaş aralığında, 51'i (%16.2) 26-30 yaş aralığında, 63'ü (%20.1) 31-35 yaş aralığında, 74'ü (%23.6) 36-40 yaş aralığında, 48'i (%15.3) 41-45 yaş aralığında ve 60'ı (%19.1) 46 ve üstü yaş aralığında bulunmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunda bulunan ve lisede görev yapan öğretmenlerin yönetim tarzlarında ilgisiz ve karşı koyucu yönetim tarzını betimledikleri ve motivasyon puanlarının diğer kurumlarda çalışan öğretmenlere göre görece daha düşük olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda da görülmüştür ki ilgisiz ve karşı koyucu yönetim tarzlarının öğretmenlerin motivasyon düzeylerini ters yönlü etkilediği ve işbirlikli yönetim tarzlarının öğretmen motivasyonu üzerinde doğru orantılı bir ilişki olduğu söylenebilir. Bu bağlamda işbirlikli yönetim tarzını benimseyen yöneticilerin öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu ifade edilebilir.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, yönetim tarzı, okul müdürü, öğretmen motivasyonu
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine whether there is a relationship between school principal management styles and teachers' motivation levels, and if so, what are these relationships. The research is directed to teachers as it examines the effect of school principals' management styles on teachers. The research was conducted on the permanent teachers working in the schools in Niğde city center. Of the 314 teachers in the study group, 160 (51%) were female and 154 (49%) were male. Of the teachers in the study group, 83 (26.4%) were employed in primary school, 143 (45.5%) were in secondary school and 88 (28%) were in high school. 9 (2.9%) of the teachers in the study group were associate degree, 275 (87.6%) were undergraduate and 30 (9.6%) were graduate. 18 (5.7%) of the teachers were in the 20-25 age range, 51 (16.2%) were in the 26-30 age range, 63 (20.1%) were in the 31-35 age range, 74 ( 23,6% were in the 36-40 age range, 48 (15.3%) were in the 41-45 age range, and 60 (19.1%) were in the 46 and older age range.It was observed that the teachers in the study group and high school teachers described the management style as irrelevant and opposing management style and their motivation scores were lower than the teachers working in other institutions. As a result of the research, it can be seen that irrelevant and opposing management styles adversely affect teachers' motivation levels and that cooperative management styles are directly proportional to teacher motivation. In this context, it can be stated that teachers' motivation levels of managers who adopt cooperative management style are higher.Key Words: Motivation, management style, school principal, teachers' motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürü yönetim tarzları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between school principal management styles and teachers' motivation levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10214554
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625733
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess