Yaylı çalgı öğrencilerinin yaşadıkları kas iskelet rahatsızlıkları ve farkındalık düzeyleri
dc.contributor.advisor | Özay, Serkan | |
dc.contributor.author | Seçkin, Metehan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:04:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:04:56Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276642 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma eğitim fakültesi öğrencilerinin müzisyen hastalıkları hakkındaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan nicel boyutlu çalışmadır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversitelerin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim gören, branşı yaylı çalgılar olan öğrenciler olarak belirlenmiştir. Örneklemini ise; Türkiye'nin yedi ana coğrafi bölgelerinden olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden seçkisiz atama yöntemi ile birer üniversite belirlenerek bu üniversitede öğrenim gören yaylı çalgı öğrencileri (n=231) oluşturmaktadır. Demografik bilgilerin analizi için frekans (f) ve yüzde (%) değerleri bulunmuştur. Ankette yer alan maddelerden elde edilen verilere ilişkin bulgular için non-parametrik istatistiklerden Ki Kare analizi ve Kendal's Tau-b değerleri kullanılmıştır. İstatistik bulgular doğrultusunda yaylı çalgılar öğrencilerinin çoğunluğunun (%79,2) müzisyen hastalıkları hakkındaki farkındalık düzeylerinin düşük olduğu ve bu konu hakkında bilgi sahibi olmadıkları görülmektedir. Öğrencilerin cinsiyet değişkeni açısından yaşadıkları fiziksel rahatsızlık durumlarına etkisi olmadığı, aralarında anlamlı bir farklılık bulunmadığı (p>0,5), en çok şikâyet edilen rahatsızlıkların boyun ağrısı olduğu (%22,5), öğrencilerin çalgı çalma süreleri arttıkça el spazmları (r=,127) rahatsızlıklarının arttığı görülmektedir. Günlük çalgı çalışma sürelerini arttırınca ise bu rahatsızlığın aksi yönünde bir sonuç gösterdiği (r=,179) ortaya çıkmıştır. Bu durumda öğrenciler günlük çalgı çalışma saatlerini arttırırlarsa el spazm şikâyetlerinin azalabileceği kanısına varılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study is a quantitative case study aiming to determine the awareness levels of education faculty students about musician diseases. The universe of the study is defined as the students who are studying music education in the department of fine arts education and whose branch is string instruments. The sampling of the study consists of students currently studying in the universities selected using a statistics-based simple random sampling method in the seven geographical regions of Turkey. The frequency (f) and percentage (%) values are calculated in order to analyse the demographic information. Chi-square test and Kendal's Tau-b correlation coefficient has been used for the findings regarding the data obtained from the survey. According to the statistical findings, it is understood that more than half(%79,2) of the students have low awareness levels on health problems of musicians, and do not have any knowledge of the subject. It is seen that the gender variable has no effect on the pyhsical disorders experienced by the students, there is no meaningful correlation(p>0,5) between the physical disorders and the students' gender, the most common complaint is neck pain(%22,5), the hand spasm disorders increase(r=,127) as the instrument playing duration increases. As the daily practice duration increases, it is found that this particular disorder decreases(r=,-179). Therefore, it has been concluded that if the students increase their daily practice duration, the hand spasm complaints may decrease. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Yaylı çalgı öğrencilerinin yaşadıkları kas iskelet rahatsızlıkları ve farkındalık düzeyleri | |
dc.title.alternative | Musculoskeletal disorders and awareness levels of stringed instruments students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-02 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10216441 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 633390 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |