Orhan Asena`nın tiyatroları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cumhuriyet dönemi tiyatrosunun kuruluşu ve sonrasındaki gelişmeler oyun yazarlığının bizde de giderek kurumsallaşmasını getirmiştir. Bu kurumsallaşmada görevini yerine getirenler olduğu gibi kurumsallaşmanın çizgilerini belirleyen edebiyatçılarımız da mevcuttur. Orhan Asena bu kurumsallaşmayı en iyi biçimde gerçekleştiren tiyatro yazanmızdır. Her geçiş dönemi sonrası Orhan Asena o dönemi sorgulayan toplumsal - siyasal hareketi, değişimi, yozlaşmayı çöküşü ya da gelişmeyi sergileyen bir boyutu yansıtıyor oyunlarında. Uzun oyunların yanında kısa oyunları, yetişkinler için yazdıklarının yanı sıra çocuk oyunları da vardır. Konularım tarihten, günlük yaşamdan, mitolojiden, köy yaşamından kısacası insandan alır. Hiçbir zaman toplumun da olup bitenlerin de yaşamın da dışında kalmamış olan Orhan Asena : `Yaşamın içinde tiyatronun yerini, tiyatronun içinde oyunlarının yerini, oyunlarının içinde kişileri yerini ve niçin orada olduklarını anlatmaya` çalışır. The foundation of the Republic period theatre and improvements that happen late bring an association at scriptwriter in our theatre. İn this association ther are many people who makes their duty and there are also many people who lates important roles. Orhan Asena who realizes this association successfully is our scriptwriter. After ever possing Orhan ASENA reflects the dimension showing public and political movements, change, collapse or improvement in his plays. He has got long plays and short plays, and plays for adults and yangs. He tabes his subjects from history, casual life, my tholojy village life. Briefly he taker then from human beiry. Orhan ASENA is never outside of the life and he declares `I try to tell the place of my theatre in the life, in the place of my play in my theatre, the place of my characters in my plays and why they are there` In our work me try to show all the ways of Orhan ASENA. Halil ADIYAMAN AFYON 2003
Collections