Okul şarkılarının caz armonisi ile eşliklendirilmesi
dc.contributor.advisor | Delikara, Ali | |
dc.contributor.author | Dayaniçlier, Bilal Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:04:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:04:56Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276618 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı müzik eğitiminin vazgeçilmez bir parçası olan okul şarkılarının piyano ile eşliklendirilmesinde caz armonisinin kullanılmasında izlenebilecek aşama ve yöntemleri göstermektir. Araştırmada, müzik eğitiminde kullanılan okul şarkıları üzerinde caz müziğinin temel ilkeleri ve caz armonisinin özgür akor yapıları kullanılarak eşlik modelleri oluşturulmuştur. Temel düzeyde ve klasik armoni eğitim sürecinden geçen müzik öğretmenlerinin, okul şarkılarına ne tür eşlikler yapabilecekleri caz armonisini oluşturan genel çerçeve içerisinde gösterilmeye çalışılmıştır. Caz armonisinde kullanılan temel ilkeler ve akor oluşumları sayesinde yalın bir melodinin armonik olarak ne şekilde zengin hale getirilebileceği aşamalandırılarak belirtilmiştir.Caz armonisini oluşturan kavramları ve piyanoda oluşturulabilecek eşlik yöntemleri için belgesel tarama yöntemiyle ilgili kaynak kitaplar, ve bilimsel çalışmalar incelenmiştir. Tüm bu bilgilerden yola çıkarak okul şarkılarının caz armonisini kullanarak eşliklendirilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikler belirtilmiş ve örnek armonizasyonlar ve modeller oluşturulmuştur. Oluşturulan armonizasyonlar temel kuramlarla desteklenecek şekilde anlatılmış ve alternatif yapılar belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to show the steps and methods that can be followed in the use of jazz harmony in accompanying school songs, which are an indispensable part of music education, with piano. In the study, accompaniment models were created using the basic principles of jazz music and free chord structures of jazz harmony on school songs used in music education. It has been tried to show what kind of accompaniment of music teachers, who went through the basic and classical harmony education process, to school songs within the general framework that constitutes jazz harmony. Thanks to the basic principles and chord formations used in jazz harmony, how a lean melody can be harmonically enriched has been gradually specified.For the concepts that make up the jazz harmony and accompaniment methods that can be created on the piano, the source books and scientific studies related to the documentary screening method have been examined. Based on all this information, the methods and techniques to be used in accompanying school songs using jazz harmony have been specified and sample harmonizations and models have been created. The harmonizations that have been created are explained to be supported by basic theories and alternatives are specified. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okul şarkılarının caz armonisi ile eşliklendirilmesi | |
dc.title.alternative | Accompaniment with jazz harmony of school songs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-08 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10218401 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 626684 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |