Couses of deterioration in the flexible pavement of Ankara-Kulu multilane highway
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ANKARA-KULU ÇOK ŞERİTLİ KARAYOLUNDA ESNEK KAPLAMANIN BOZULMA NEDENLERİ ORHAN Fatma Yüksek Lisans Tezi, i nş. Müh. Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Rüştü YOCE Eylül 1988, 75 sayfa Bu çalışma Ankara-Kulu ayrımı yolunda tekerlek izinde oturma şeklinde erken oluşan bozulmanın olası sebeplerinin araştırılmasını içerir. Ankara-Kulu çok şeritli yolunda trafiğe açıldıktan çok kısa bir süre sonra, özellikle tırmanma şeridinde tekerlek izinde oturma şeklinde bozulmalar olmuştur. Bu bozulmanın olası sebeplerini bulmak amacıyla önce karot örnekleri oturmanın olduğu ve olmadığı kesimler den alınmıştır, ilk olarak, kaplamanın bitüm oranı» boşluk yüzdesi, Marshall Stabilite ve akma, agrega gradasyonunu bulmak amacıyla karot örnekleri alınmıştır, sonra, taban malzemesinin CBR( California Taşıma Oranı) değeri ve rutubet durumu araştırılmıştır. Trafik değerlerinde ve dingil ağırlıklarında artma olup olmadığını görmek amacıyla trafik sayımı ve dingil ağırlığı etütleri yapılmış ve Km: 0+000 - 7+000 ara sında geri gelen defleksiyon ölçülmüştür. Kaplamanın zayıf ve kuvvetli kısımları hakkında bilgiye sahip olmak için geri: gelen defleksiyon öl çümü 'yapılmıştır. -v-Sonuç olarak, tekerlek izindeki oturmanın olası nedenlerini tesbit etmek için bu arazi deneyleri, ölçümleri ve laboratuvar test lerinin sonuçları değerlendirilmiştir. Deney sonuçlarına göre şunlar söylenebilir; karotlann gradas- yonlan dizayn gradasyönuna uymamaktadır ve asfalt oranı dizayn limi tinin maksimum değerine yakındır. Anahtar Sözcükler: Tekerlek izinde oturma bozulması, Tırmanma şeridi, Karot, Trafik, Defleksiyon. -vı- ABSTRACT CAUSES OF DETERIORATION IN THE FLEXIBLE PAVEMENT OF ANKARA-KULU MULTILANE HIGHWAY ORHAN Fatma M.S. in Civil Engineering Supervisor: Prof. Dr. Rüştü YOCE September 1988, 75 pages The presented investigation includes a study of probable causes of premature rutting failure in Ankara-Kıüu road. Ankara-Kulu multilane highway have developed rutting failure shortly after opening to traffic, especially on the climbing lane. To find out the possible causes of the rutting, firstly core samples were taken from rutted and nonrutted sections and the bitumen content, void ratio, Marshall stability, flow and gradation of the asphalt mixtures were determined. Secondly, CBR (California Bearing Ratio) value of subgrade and moisture content of subgrade were investigated. Traffic counts and axle load measurement were done to see whether or not there is an increase in traffic and axle loads. Deflection measurements were performed between 0+000 and 7+000 kilometers. The rebound deflection were measured to have an idea about the weak and strong sections of the pavement. The performance of pavements were analyzed by using ELSYM 5 computer program. The results of field and laboratory tests and measurements were evaluated -iivto find out the probable reason of the rutting. It can be seen from tests results that, gradation of cores were not in accordance with design gradation and asphalt content of cores were near to the upper limit of design value. Key Words: Rutting failure, climbing lane, core, traffic, deflection. -iv-
Collections