Kadrosuz usta öğreticilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği)
dc.contributor.advisor | Aslandağ, Buket | |
dc.contributor.author | Yildirim, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:04:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:04:51Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276586 | |
dc.description.abstract | Yaşam boyu öğrenme, bireylerin beşikten mezara kadar süren öğrenme çabasını, hayat çapında öğrenme ise çeşitlendirilmiş faaliyetlerle bireylerin, zengin öğrenme ortamlarında kendini keşfetme çalışmalarını kapsar.Bu araştırmada kadrosuz usta öğreticilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 191 kadrosuz usta öğretici katılmıştır. Verilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları ölçeği kullanılarak toplandığı araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Elde edilen verilerin analizinde normallik dağılımlarını belirlemek amacıyla Kolmogorov- Smirnov Testi, istatistikler için Mann- Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Spearman Rho kullanılmıştır.Analizler sonucunda, kadrosuz usta öğreticilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek derecede, hayat çapında öğrenme alışkanlıkları yüksek derecede ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının ilişkisi anlamlı ve orta derece bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaşam boyu öğrenme, hayat çapında öğrenme, kadrosuz usta öğretici | |
dc.description.abstract | Lifelong learning involves individuals' learning effort from the cradle to the grave, while life-long learning covers diverse activities and individuals' self-discovery activities in rich learning environments.In this study, it was aimed to examine the relationship between the life-long learning tendencies of non-staff master teachers and lifelong learning habits. Oour research have 191 non-staff master teachers. In the research in which data was collected using lifelong learning trends and life-wide learning habits scale, the relational screening model was used.In the analysis of the data obtained, the Kolmogorov-Smirnov Test was used to determine the normality distributions, while the Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test and Spearman Rho were used for statistics.As a result of the analysis, it has been observed that lifelong learning trends and life-wide learning habits of non-staff master teachers are highly. On the other hand, the relationship between their lifelong learning tendencies and life-wide learning habits was found to be significant and moderate.Key Words: Lifelong learning, Life wide learning, non-staff master teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kadrosuz usta öğreticilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği) | |
dc.title.alternative | The investigation of the relationship between life-long learning tendencies and life-wide learning habits of non-staff master trainers (Nevşehir province example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10267779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629300 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |