Chickering ve Gamson`un yedi ilkesinin İngilizce derslerinde uygulanması üzerine öğretmen algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Polat, Ümit | |
dc.contributor.author | Turhan, Emre Musa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:04:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:04:50Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276582 | |
dc.description.abstract | Eğitimin ve öğretimin gelişme kaydetmesi adına son yıllarda bir hayli çaba harcanmıştır ve birçok öneri ve düzenleme ortaya konulmuştur. Bu önerilerden biri de Chickering ve Gamson adlı iki araştırmacı tarafından geliştirilen yedi ilkedir. Bu yedi ilke şu maddeleri barındırmaktır: öğrenci - okul etkileşiminin teşvik edilmesi, öğrenciler arasındaki işbirliğinin teşvik edilmesi, aktif öğrenme stratejilerinin kullanılması, anında geribildirim verilmesi, derste geçirilen zaman, büyük beklentilerin ifade edilmesi, farklı yeteneklere ve öğrenme stillerine saygı gösterilmesi.Araştırmanın amacı Chickering ve Gamson'un `İyi Eğitim İçin Yedi Prensip` adlı stratejisinin İngilizce derslerinde kullanımını analiz etmek ve öğretmenlerin bu strateji üzerindeki algılarını ölçmektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelinde tasarlanmıştır. Bu çalışma uygun örnekleme stratejisiyle ulaşılan 167 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak İyi Bir Eğitim İçin Yedi İlke ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 kullanılmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamalarının cinsiyete ve mezun olunan lisans programlarına göre farklılık gösterme durumunu belirlemek için t-testi yapılmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamalarının mesleki kıdeme göre farklılık gösterme durumunu belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulama düzeyleri yüzde ve frekans analizi yapılarak hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamaları ile cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları lisans programları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir ve öğretmenlerin yedi ilkeyi sık sık kullandıkları ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | In recent years, a great deal of effort has been made to improve education and training, and many suggestions and regulations have been put forward. One of these suggestions is seven principles developed by two researchers named Chickering and Gamson. These seven principles include: encouraging student-school interaction, encouraging collaboration among students, using active learning strategies, providing immediate feedback, time spent in class, expressing great expectations, respecting different abilities and learning styles.The aim of this research is to analyze the use of Chickering and Gamson's strategy named `Seven Principles for Good Education` in English lessons and to measure teachers' perceptions on this strategy. This research was designed in descriptive survey model, one of the quantitative analysis models. This study was carried out with 167 teachers who were reached with an convenience sampling. The Seven Principles for Good Education scale was used as data collection instrument. SPSS 25.0 program was used in the analysis of the data. The t-test was conducted to determine whether teachers' practices of the seven principles differ according to gender and graduated undergraduate programs. One-way analysis of variance was applied to determine whether teachers' application of seven principles differed according to professional seniority. As a result of the research; it was determined that there was no significant difference between teachers' application of the seven principles and their gender, professional seniority and undergraduate programs they graduated. Percentage and frequency analysis were made for their application level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Chickering ve Gamson`un yedi ilkesinin İngilizce derslerinde uygulanması üzerine öğretmen algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of perceptions of the teachers on the implementation of seven principles of Chickering and Gamson in EFL classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10281466 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 641686 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |