dc.contributor.advisor | Özkan, Recep | |
dc.contributor.author | Akbulut Uzun, Yeter | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:04:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:04:49Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276570 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşlerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, evlilik süresi, çocuk durumları, öğrenim görülen sınıf, öğrenim görülen bölüm) açısından belirlenmesidir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında devlet üniversitelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki birinci ve son sınıflarda öğrenim görmekte olan 295 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların 231'i kadın, 64'ü ise erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ölçeği (TCEÖ) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ise Kolmogorov-Smirnov testi, yüzde, sayı, ortalama, standart sapma, sıra ortalaması, Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin TCEÖ'den aldıkları puan ortalamasının 25.09±8.26 (min. 13 – max. 61) olduğu saptanmıştır. Bu durum katılımcıların toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda genel anlamda eşitlikçi tutuma sahip olduklarını göstermektedir. Cinsiyet değişkeni ile TCEÖ puan ortalaması arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.05). TCEÖ puan ortalaması ile medeni durum, evlilik süresi, çocuk durumu, yaş, öğrenim görülen sınıf ve bölüm değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the opinions of university students on gender equality in terms of various variables (gender, age, marital status, marriage duration, child status, class, department).In the study, scanning model, which is one of the quantitative research methods, has been used. The universe of the study consists of undergraduate students studying at public universities in the 2019-2020 academic year. The sample of the study consists of 295 students studying in the first and last grades of Niğde Ömer Halisdemir University Education Faculty in the 2019-2020 academic year. 231 of the participants are women and 64 of them are men. Social Gender Equality Scale has been used as a data collection tool in the study. In the statistical analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test, number, percentage, average, standard deviation, average rank, Kruskal Wallis-H test, Mann Whitney U test have been used. It has been determined that the average score of the university students participating in the study from the Social Gender Equality Scale is 25.09 ± 8.26 (min. 13 – max. 61). This shows that the participants have an egalitarian attitude towards gender equality in general. It has been identified that the difference between gender variable and Social Gender Equality Scale mean score is statistically significant (p <0.05). It has not been able to be found that there is a statistically meaningful difference between the mean scores of Social Gender Equality Scale and marital status, marriage duration, child status, age, class and department (p>0.05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of university students towards social gender equality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305398 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 635691 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |