Show simple item record

dc.contributor.advisorBaloğlu Uğurlu, Nihal
dc.contributor.authorÖztürk, Assiye
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:48Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276560
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin Kohlberg ahlaki gelişim kuramına göre değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı fenomenoloji (olgubilim) deseni ile modellenmiştir. Araştırmaya, 2018-2019 eğitim öğretim yılının Bahar döneminde, Niğde Merkez ortaokullarında öğrenim gören her sınıf düzeyinden dört öğrenci olmak üzere toplam on altı öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ahlaki ikilem içeren yedi farklı öykü ile bu öykülere uygun olarak geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin Kohlberg ahlaki gelişim evrelerine göre daha çok iyi çocuk eğilimi ile kanun ve düzen evresinde yer aldığı, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin akademik dürüstlük değerinin erkek öğrencilere göre daha üst düzeyde olduğu, sınıf düzeyi değişkenine göre ise 5. ve 6. Sınıf öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin 7. ve 8. Sınıf öğrencilerine göre daha üst düzey ahlaki gelişim evrelerine sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin kendi söylemlerinden, akademik dürüstlük değeri ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, akademik sahtekârlık eğilimlerinin düşük olduğu ve kurallara uyma eğiliminde oldukları da görülmüştür. Araştırmanın sonunda, ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin kazandırılmasında; öğrencilerde özgüven geliştirmenin, toplumsal kuralların varlığı ve caydırıcılığının, öğrencilerin yanlış ve eksik bilgilerinin giderilmesinin önemine dikkat çekilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the academic integrity value of middle school students according to Kohlberg's moral development theory. The research was modeled with the interpretive phenomenology (phenomenology) pattern, which is one of the qualitative research methods. In the spring semester of 2018-2019 academic year, a total of sixteen students, including four students from each grade level, from Niğde Central middle schools. In the research, seven different stories containing moral dilemmas and semi-structured interview forms developed in accordance with these stories were used as data collection tools. Findings obtained from the research were evaluated by descriptive analysis method. According to the findings of the research, the academic honesty value of middle school students is in the level of law and order according to the Kohlberg moral development stages, and the academic honesty value of female students according to the gender variable is higher than the male students, according to the class level variable. Academic honesty value of students in 6th and 6th grades has higher levels of moral development than 7th and 8th grade students. In addition, it was observed from the students' own discourses that they did not have sufficient information about academic honesty value, their academic dishonesty tendencies were low and they tended to follow the rules. At the end of the research, in gaining academic honesty value of middle school students; attention was drawn to the importance of developing self-confidence in students, the existence and deterrence of social rules, and the elimination of false and incomplete information of students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin Kohlberg ahlaki gelişim kuramına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of middle school students' academic honesty value according to the Kohlberg moral development theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-05
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10338217
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid638309
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess