The relationship among intuition, creativity, and learningin project teams
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya çapında artan rekabet, hızla gelişen teknoloji, karmaşık yapıdaki iş süreçleri, sürekli değişen ekonomik şartlar ve diğer kişilerarası dinamikler, örgütlerde sezgilerini kullanabilen ve sürekli yeni bilgi ve/veya yaratıcı fikir arayışında olan takım üyelerinin varlığını zorunlu hale getirmiştir. Proje takımlarının başarısında yaratıcılık ve öğrenme gibi olguların önemli rol oynadığını gösteren bir çok çalışma olmasına rağmen; takım sezgisi üzerine yapılan gerek teorik gerek ampirik çalışmaların sayısı oldukça sınırlıdır. Buradan yola çıkarak, bu çalışmanın amacı (a) sezgi kavramını bütünüyle ele almak ve çok boyutlu bir yapıya sahip olduğuna işaret etmek (b) takım sezgisini tüm boyutlarıyla ele alan yeni bir ölçek geliştirmek; (c) proje takımlarında sezgi, yaratıcılık ve öğrenme arasındaki ilişki ve bunun yanı sıra karmaşıklık düzeyinin bu ilişki üzerindeki ılımlaştırıcı etkisinin olup olmadığını araştırarak proje yönetimi alanına katkı sunmaktır.Bu bağlamda, 162 proje takımı üzerinde yapılan çalışmanın analiz sonuçları; (i) hem bilişsel hem de duyuşsal sezginin takım yaratıcılığını olumlu yönde etkilediğini; (ii) takım yaratıcılığının takım halinde öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğini; (iii) duyuşsal sezginin takım halinde öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğini ve (iv) takım halinde öğrenmenin projenin başarısını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Aynı zamanda yapılan analizler sonucunda iş karmaşıklığının (i) bilişsel sezgi ve takım yaratıcılığı (ii) duyuşsal sezgi ve takım yaratıcılığı arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı değişken etkisine sahip olduğu (iii) teknik karmaşıklığın duyuşsal sezgi ve takım yaratıcılığı arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı değişken etkisine sahip olduğu; (iv) iş karmaşıklığının takım yaratıcılığı ve takım halinde öğrenme arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı değişken etkisine sahip olduğu ve son olarak (v) karar karmaşıklığının takım yaratıcılığı ve takım halinde öğrenme arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı değişken etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir. The increasing level of competition all around the world, the rapid changes in technology, complex work processes, unexpected financial circumstances, and other interpersonal dynamics entail the presence of creative team members who can use their intuition and are continuously in search of new knowledge and ideas for project efficiency and success in organizations. While the significant role of team creativity and team learning on the project success has been addressed in some researches, the number of either qualitative or quantitative studies within intuition context is limited. Based on those ideas, the main goals of this study are (a) to examine the concept of intuition thoroughly and offer much more grounding information for the multi-faceted conceptualization of the team intuition since intuition has been widely discussed as a unidimensional variable (b) to develop a refined multidimensional scale to measure team intuition, which has been measured by a unidimensional scale so far; (c) to contribute to the enhancement of project management literature regarding the relationship among intuition, creativity, and learning including the moderating effect of project complexity. Within this context, we examined 162 project teams and found that (i) both cognitive and affective intuition are positively associated with team creativity; (ii) team creativity is positively related to team learning; (iii) affective intuition positively relates to team learning; (iv) team learning is positively associated with project success. We also found that (a) task complexity has a moderation effect on the relationship (i) between cognitive intuition and team creativity; (ii) between affective intuition and team creativity; (b) technical complexity has a moderation effect on the relationship between affective intuition and team creativity. We also found that (a) task complexity has a moderation effect on the relationship between team creativity and team learning; (b) decision complexity has a moderation effect on the relationship between team creativity and team learning.
Collections