Seramik sektör analizi, Hitit Seramik uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İÜ ÖZET Bu çalışmanın amacı; Türkiye'nin geleceğe dönük kalkınma stratejisinde, rekabet gücü en yüksek sektörleri arasında gösterilen `Seramik Kaplama Malzemeleri Sektöründeki gelişmeleri hem küresel ve ulusal boyutta ele alıp; hem de tek bir firma da bir araştırma ile değerlendirmektir. Çalışmanın birinci bölümünde; strateji, rekabet, stratejik yönetim, rekabet gücü kavramsal olarak irdelenmektedir. Rekabet Stratejileri kavramına çeşitli yazarlar açısından bakılmış, öncelikle Porter analizine yer verilmiş, sonra ise 1990 ve sonrası yaklaşımları üzerinde durulmuştur. Daha sonra ise rekabet stratejilerinin kapsamlı bir analizi yapılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde; `Seramik Kaplama Malzemeleri Sektörü`nün rekabet analizi yapılmaktadır. Porter Yaklaşımına göre, dünyada ve Türkiye'de Sektörün gelişimi ele alınmış, ülkeler üretim, tüketim ve ticaret boyutunda incelenmiştir. Dünya genelinde Türkiye söz konusu bu alt sektörde üretimde beşinci, tüketimde sekizinci, ihracatta da üçüncü sıraya yerleşmiştir. Uşak ili üretimde sektördeki üç fabrikası ile önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle çalışmanın üçüncü bölümünde; tek firma araştırması kapsamında, Türkiye'nin en büyük seramik üreticilerinden biri olan Hitit Seramik Sanayii Anonim Şirketi'nm stratejik analizi Swot tekniği 3e yapılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise; Hitit Seramik Sanayi Anonim Şirketi'ne ait toplanan ve incelenen veriler sonucunda, ortaya çıkan tablo yorumlanmış ve geliştirilmesi gereken stratejilerin neler olabileceği konusunda önerilerde bulunulmuştur. IV ABSTRACT THE ANALYSIS OF THE CERAMIC INDUSTRY, AN APPLICATION OF THEHITIT CERAMIC INC. Yusuf ORTAARSLAN Department of Management Afyon Afyon Kocatepe University The Institue of Social Sciences June 2003 Advisor. Yrd. Doç. Dr. Yusuf TOPAL This study aims to analysed the local and global developments in the Turkey Ceramic tile materials sector in which has been considered as one of the most competitive countries. It also takes the Hitit Ceramic Inc. as a case study. In the first chapter the terms strategy, competition, strategic menagement and the strenght in competition are explaned in detail Firstly Porter analysez of competition strategies is discussed. Secondly the modern aproaches of the 1990's are reviewed. Lostly in this chapter, competition strategies are discussed of length. In the second chapter the competition in ceramic tile materials sector is analyzed. The sector's developments in Turkey and in the World is discussed and some countries in their production, consumption and trade of the ceramic tile materials are reviewed. Turkey is ranked fifth in its production of the ceramic tile materials, eighth in its consumption and third in its export.The city of Uşak has an important place in ceramic tile production with three factories operating in that city. For this reason, Hitit Ceramic Inc. One of the biggest ceramic producers is done swot technigue. In the consluskm chapter of this study the data colletted from Hitit Ceramic Inc. is analyzed and in lights of these findings some strategies that need to be developed are
Collections