Yönetici eğitiminde çağdaş boyutlar ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ YÖNETİCİ EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ BOYUTLAR VE BİR MODEL ÖNERİSİ Fatih ECER İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hülya ÖCAL İşletmelerin değişen çevre koşullarına karşılık vermek amacıyla değişim ve yemden yapılanma faaliyetlerine hız kazandırdıkları son yıllarda, yöneticilerin de üstlendikleri rollerde radikal değişimler olduğu gözlenmektedir. Yöneticilerin üstlendikleri yeni rollerini yerine getirebilmeleri için, çok yönlü yetenek ve becerileri kazanmaları gerekir. Yöneticilere bu yetenek ve becerileri kazandıracak yönetici eğitim programlarının ise geçmiş dönemlerden oldukça farklı bir anlayış ile tasarlanması gerekir. Bu anlayıştan hareket ile çalışmanın birinci bölümünde; yönetim, yöneticilik ve yönetici eğitimine ilişkin kavramsal temeller incelenmiştir. İkinci bölümde; çağdaş yönetim modelleri içinde yönetici eğitiminin yeri ve yönetici eğitiminin planlanması üzerinde durulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümünde yöneticilerin değişen rolleri ve çağdaş yönetici eğitimi konusu ele alınarak, geleneksel yönetici eğitimi programlarının eksik yönleri ortaya konulmuş ve yöneticilerin yeni rollerine uygun yetenek ve becerileri kazanmalarım hedefleyen bir yönetici eğitimi modeli tasarlanmaya çalışılmıştır. m ABSTRACT MODERN DIMENSIONS IN MANAGER TRAINING AND A MODEL SUGGESTION Fatih ECER Business Maiascience Branch Afyon Kocatepe University Social Science Institute June 2003 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Hülya ÖCAL In order to resist the changing environment conditions, enterprices have raised variation and rebuilding activities recently. Accomplishing new undertaking roles managers have to gain different talents and abilities. Manager training programs which will gain managers these have to plan much more different mentality than last terms. Then so, first chapter of the study management, administration and conceptual fundamentals about manager training were studied. hi the second chapter, position of the manager training in modem management models and planning manager training were studied. Last chapter of the study, roles of managers which were changed and modern manager training were considered, missing parts of traditional manager training programs were explained and a manager training model aimed suitable talents and abilities for new roles of managers was devised. IV
Collections