İlköğretim okulu yöneticilerinin karşılaştığı problemler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TOZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN KARŞILAŞTIĞI PROBLEMLER AHÖZDEMİR İlköğretim Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2003 Danışman : Yrd.Doç.Dr. Cemil YÜCEL Çalışmada ilköğretim okul müdürlerinin karşılaştıkları en önemli problemlerin tespiti incelenmiştir. Bu tespitin yapılması için ilköğretimin tarihsel süreci ve tez,makale, kitap ve internet ortamında araştırmalar yapılarak, mevcut problemler genel başlıklar altında toplanmıştır.İstanbuPda seçilen okul müdürlerine anket uygulanarak.karşılaştıkları en önemli problemlerin neler olduktan sorulmuştur. 23 problem başlığı altında en önemli problemler tespit edilerek ortaya konmuştur. Bu problemlerin, okulların değişkenleri olan, okul öğretmen sayısı, okul yaşı, okul öğrenci sayısı, okul müdürünün mezun olduğu okul turu, okul müdürünün idarecilik yılı, okulun yerleşim yeri ve okulun öğretim türü ile kıyaslanarak, aralarındaki ilişkiler incelenmiştir. ABSTRACT The purpose of this study is to identify the most important problems elemantary school pirincipals face. The litarature was examined to clarify the topics of problem areas. The principals were asked 23 open-ended questions about 23 problem areas. Responses were categorized and frequencies were reported. Each problem was examined in relation with number of teachers in schools, age of school, number of students, type of college the principal graduated, the administrative experince of school principal, type of school's location and number of sesions the school runs in a day. Key words : Elemantary education, Educational administration, Principals.
Collections